بیمه آتش سوزی ساختمان چیست و چه پوشش هایی دارد؟

    کد خبر :962418

آتش سوزی یکی از حوادثی است که ممکن است برای تمامی ساختمان ها رخ دهد، آمار ها نشان می دهد که در کشور ایران سالانه 170 هزار آتش سوزی رخ می دهد که این آمار هر ساله در حال افزایش می باشد، به همین خاطر طبق مصوبه مجلس، از سال 1400 تمامی مالکان واحد های مسکونی باید نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کنند، لذا در این گزارش در مورد بیمه آتش سوزی و پوشش های اصلی و تکمیلی آن به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آشنایی با بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی یکی از بیمه نامه های اجباری برای ساختمان های مسکونی می باشد و تمامی مالکان باید برای خرید آن اقدام نمایند. این بیمه نامه به دلیل داشتن پوشش های مختلف می تواند اکثر خسارت هایی که ممکن است برای ساختمان رخ دهد را جبران نماید به همین خاطر بیمه آتش سوزی در کاهش هزینه های مالکین در زمان حادثه بسیار موثر می باشد.

در بیمه آتش سوزی اگر ساختمان بیمه شده دچار حادثه آتش سوزی شود، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت خسارت های وارد شده به اثاثیه منزل و بنا ساختمان تا سقف تعیین شده خواهد بود. شایان ذکر است که بیمه آتش سوزی علاوه بر ساختمان های مسکونی برای ساختمان های تجاری، اداری، واحد های صنعتی، غیر صنعتی و انبار ها قابل صدور می باشد. در ادامه به بررسی پوشش های این بیمه کاربردی می پردازیم.

پوشش های بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی از پوشش های اصلی و تکمیلی تشکیل شده است که در ادامه به توضیح دقیق تر این پوشش ها خواهیم پرداخت.

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی در واقع پوشش هایی هستند که به صورت خودکار روی تمامی بیمه نامه ها فعال می باشند و بیمه گذار توانایی لغو این پوشش ها را ندارد. پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی عبارت اند از:

♦ آتش سوزی

♦ صاعقه

♦ انفجار

با توجه به این پوشش ها، شرکت بیمه گر متعهد می شود که خسارت های وارد شده به ساختمان بیمه شده به علت آتش سوزی، صاعقه و انفجار را جبران نماید. به طور مثال اگر یک ساختمان دچار آتش سوزی شود، شرکت بیمه گر باید خسارت های وارد شده به ساختمان را جبران نماید.

پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی

پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی عبارت اند از سایر پوشش های بیمه نامه که با توجه به درخواست بیمه گذاران قابل فعالسازی خواهد بود. پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی سایر حوادثی که ممکن است برای ساختمان ها رخ دهد را تحت پوشش قرار داده و خسارت های وارد شده به ساختمان را جبران خواهند کرد. در ادامه تمامی پوشش های تکمیلی در این بیمه نامه ذکر شده است:

♦ رانش زمین

♦ برخورد اجسام خارجی به ساختمان

♦ ریزش سقف ناشی از بارش شدید باران و برف

♦ ترکیدگی لوله های آب

♦ سرقت با شکست حرز

♦ سقوط هواپیما، هلیکوپتر و قطعات آن

♦ سقوط بهمن

♦ ریزش کوه

♦ طوفان و سیل

♦ زلزله و آتش فشان

موارد ذکر شده پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی می باشد که بیمه گذار با توجه به درخواست خود می تواند این پوشش ها را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که انتخاب هر کدام از این پوشش ها باعث بالا رفتن حق بیمه آتش سوزی خواهد شد، لذا حتما دقت داشته باشید که پوشش های مورد نیازتان را در زمان خرید بیمه نامه انتخاب و فعال کنید.

بیمه زلزله چیست؟

بیمه زلزله یک بیمه نامه کاربردی برای تمامی ساختمان ها می باشد که خسارت های وارد شده به بنا و اثاثیه ساختمان به علت رخ دادن زلزله را جبران خواهد کرد. لازم به ذکر است که بیمه نامه ای به نام بیمه زلزله وجود ندارد، در حقیقت زلزله یکی از پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی است و برای خرید آن باید حتما بیمه آتش سوزی داشته باشید.

خسارت های قابل پرداخت در بیمه زلزله

در پوشش زلزله تمامی خسارت های وارد شده به بنا ساختمان و اثاثیه که به علت رخ دادن زلزله باشد قابل جبران توسط شرکت بیمه گر خواهد بود. به طور مثال در صورتی که زلزله باعث تخریب ساختمان شود، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت خسارت های وارد شده تا سقف تعیین شده می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این بیمه نامه می توانید به صفحه بیمه زلزله در وب سایت بیمه ما مراجعه فرمایید.

انواع بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی انواع مختلفی دارد و به همین خاطر برای اکثر ساختمان ها قابل صدور می باشد، در ادامه انواع بیمه آتش سوزی ذکر شده است.

♦ بیمه آتش سوزی ساختمان های مسکونی

♦ بیمه آتش سوزی ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی

♦ بیمه آتش سوزی انبار

مدت بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی معمولا به صورت یکساله صادر می شود و در انتها قرارداد، در صورت تمایل بیمه گذار و بیمه گر قابل تمدید خواهد بود. در طول مدت قرارداد ساختمان تحت پوشش بیمه آتش سوزی بوده و مسئولیت جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی بر عهده شرکت بیمه گر می باشد. لازم به ذکر است که این بیمه نامه به صورت یکساله صادر می شود اما در صورت درخواست بیمه گذار، قابلیت صدور بیمه نامه کوتاه مدت نیز وجود دارد.

قیمت بیمه آتش سوزی

حق بیمه آتش سوزی برای ساختمان های مختلف با هم تفاوت دارد و به موارد گوناگونی مانند محل ساختمان، سال ساخت ساختمان، ارزش اثاثیه و بنا ساختمان، حوادث قبلی و … بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت بیمه آتش سوزی باید به شرکت بیمه گر مورد نظر خود مراجعه کنید و پس از تکمیل فرم پیشنهاد، نرخ بیمه آتش سوزی شما محاسبه خواهد شد.

خرید بیمه آتش سوزی

از ابتدا سال 1400 بیمه آتش سوزی به عنوان یک بیمه اجباری برای تمامی ساختمان ها محسوب می شود و تمامی مالکان باید برای خرید این بیمه نامه اقدام کنند. در صورتی که شما قصد خرید این بیمه را دارید می توانید آنرا از شرکت های مختلف خریداری نمایید، برخی از بهترین شرکت های بیمه ارائه دهنده بیمه آتش سوزی عبارت هستند از:

♦ بیمه سامان

♦ بیمه ما

♦ بیمه رازی

♦ بیمه تعاون

در بین شرکت های ذکر شده، بیمه ما و بیمه سامان دارای بهترین بیمه آتش سوزی با قیمت مناسب و اقتصادی می باشند، در صورتی که شما قصد خرید این بیمه نامه از شرکت بیمه ما را دارید می توانید وارد آدرس: بیمه آتش سوزی شوید و درخواست خود را برای خرید و استعلام قیمت بیمه آتش سوزی بیمه ما ثبت کنید.

خرید بیمه آتش سوزی برای املاک اجاره ای

یکی از مسائلی که معمولا در بیمه آتش سوزی وجود دارد، بیمه کردن املاک اجاره ای می باشد، زیرا برخی از افراد معتقد اند که خرید بیمه آتش سوزی وظیفه صاحب خانه است و برخی دیگر بر این باور هستند که این بیمه نامه باید توسط مستاجر خریداری شود. لازم به توضیح است خرید بیمه آتش سوزی معمولا وظیفه صاحب خانه است اما در صورت عدم تمایل مالک به بیمه کردن ساختمان، مستاجر می تواند این بیمه نامه را برای اثاثیه منزل خود خریداری کند، در این مواقع در صورت آتش سوزی محل بیمه شده، تنها خسارت های وارد شده به اثاثیه منزل قابل جبران خواهد بود و جبران خسارت های وارد شده به بنا ساختمان از تعهدات شرکت بیمه گر خارج است.

مزایای بیمه آتش سوزی

در این گزارش سعی کردیم تا به طور کامل در مورد بیمه آتش سوزی توضیح دهیم و حتما با مزایای این بیمه آشنا شده اید، اما در ادامه برخی از اصلی ترین مزایای بیمه آتش سوزی ذکر شده است.

هزینه اقتصادی و کاهش خسارت های مالی

♦ بازدید رایگان کارشناس بیمه از محل

♦ توصیه های ایمنی برای کاهش احتمال آتش سوزی

♦ مدت قرارداد یکساله

♦ امکان صدور بیمه نامه به صورت کوتاه مدت

♦ امکان دریافت تخفیف برای صدور بیمه نامه در مناسبت های مختلف

♦ ارائه پوشش های بیمه ای متنوع و گوناگون

♦ امکان بهره مندی از سایر پوشش های تکمیلی درخواستی

♦ امکان بیمه کردن اثاثیه منزل و بناساختمان به صورت جداگانه

♦ امکان صدور بیمه آتش سوزی برای انواع ساختمان ها

جمع بندی نهایی

بیمه آتش سوزی یکی از بیمه نامه های کاربردی با صرفه اقتصادی بسیار بالا برای انواع ساختمان ها می باشد، زیرا این بیمه نامه با پرداخت حق بیمه اندک صادر شده و خسارت های سنگینی را جبران خواهد کرد. بیمه آتش سوزی به دلیل داشتن پوشش های بیمه ای مختلف می تواند اکثر خسارت هایی که ممکن است برای ساختمان ها رخ دهد را تحت پوشش قرار دهد، به همین خاطر در اکثر مواقع کاربرد دارد. شما می توانید تنها با تکمیل فرم پیشنهاد بیمه نامه و پرداخت حق بیمه تعیین شده، این بیمه نامه را در کوتاه ترین زمان برای محل مورد نظر خود صادر نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید