بیت‌کوین رکوردی جدید ثبت کرد

    کد خبر :784035

خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت‌کوین باعث شد ارزش این ارز مجازی رکورد زده و از ۴۴ هزار دلار فراتر رود.

بزرگترین ارز مجازی دنیا در روز دوشنبه ۲۰ بهمن به دنبال انتشار این خبر که تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در این سرمایه مجازی سرمایه‌گذاری کرده و آن را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند، از ۴۴ هزار دلار گذشت.

راشاتودی نوشت، ارزش بیت‌کوین ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۴۴۱۴۱ دلار رسیده است. این ارز مجازی در ساعت ۱۵:۰۴ به وقت گرینویچ ۴۳۷۵۶ دلار معامله شد.

تسلا، شرکت آمریکایی سازنده خودروهای الکتریکی در روز دوشنبه اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است و احتمالاً در آینده نزدیک این ارز مجازی را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند.

به این ترتیب، تسلا اولین خودروساز بزرگ است که بیت‌کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت می‌پذیرد. این شرکت اعلام کرد دلیل خرید بیت‌کوین به دست آوردن انعطاف‌پذیری بیشتر جهت متنوع کردن و به حداکثر رساندن سود نقدینگی آن بوده است.

ایلان ماسک، موسس تسلا، اخیراً گفته بود درست است که دیر رسیده ولی حالا یکی از حامیان ارز دیجیتال بیت‌کوین است: «من باید هشت سال پیش بیت‌کوین می‌خریدم. در حال حاضر فکر می‌کنم بیت‌کوین چیز خوبی است و یکی از حامیان آن هستم».

سهام تسلا دو درصد افزایش یافت. این شرکت به سرمایه‌گذاران در مورد بی‌ثباتی قیمت‌ بیت‌کوین هشدار داده است.

دوست‌داران بیت‌کوین این سرمایه دیجیتال را محافظی در برابر تورم می‌دانند چون این نگرانی وجود دارد که بسته کمکی ۱.۹۲ تریلیون دلاری بایدن اقتصاد را با چالش بیشتری مواجه کند.

به گزارش تسنیم، بیل میلر، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، طرح خود برای سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در بیت‌کوین پرده برداشته است.

تحلیلگران عقیده دارند یکی از دلایل رشد ارزهای مجازی توجه شخصیت‌های معروف مثل ایلان ماسک به آن بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید