بیانیه مهم رییس تلگرام در مورد فیلترینگ تلگرام در ایران

    کد خبر :724855

در بیانیه رییس تلگرام که در کانال تلگرامی رسمی وی منتشر شده، آمده است: «در آوریل 2018 دولت روسیه تلگرام را در خاک این کشور فیلتر کرد. ما می دانستیم که چنین اتفاقی رخ خواهد داد، به همین دلیل وقتی فیلترینگ انجام شد، پیش از آن اپلیکیشن تلگرام را با سرورهای پروکسی و … تجهیز کرده بودیم.

اولین هفته فیلتر چالش برانگیز بود ولی پس از مه 2018، تلگرام به شکل گسترده در روسیه در دسترس قرار گرفت.»

دوروف در ادامه خاطرنشان کرده که «در نتیجه، تعداد کاربران تلگرام در روسیه کاهش پیدا نکرد – در اصل از مه 2018 (زمانی که فیلترینگ اعمال شد) دو برابر شده است.»

مالک تلگرام افزود: «هفته گذشته، دولت روسیه اعلام کرد که تصمیم گرفت که واقعیت را بپذیرد و اعلام کرد که تلگرام دیگر در روسیه فیلتر نیست. در بیانیه شان، آنها به پیام من که 4 ژوئن صادر شده بود اشاره کردند، جایی که توضیح دادم چرا محدودیت گذاشتن منطقی نیست. از این تغییر باید استقبال کرد – و من امیدوارم که مداوم باشد.

به گزارش نامه نیوز، دوروف در بخش پایانی بیانیه خود مدعی شده است: «نمی خواهیم این فناوری کهنه یا بلااستفاده شود. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم منابع مان را بر مکان های دیگری که تلگرام هنوز توسط دولت ها فیلتر شده متمرکز کنیم – جاهایی مثل ایران و چین.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید