بیانیه اساتیدو محققان حوزه علمیه پیرامون حوادث اخیر

    کد خبر :945747

۱۷۰۵ نفر از اساتید و محققان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مقام معظم رهبری: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.»

سلام و صلوات خدا بر ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت، بویژه بر روح پر فتوح امام خمینی (ره) که به پشتیبانی ملت دیندار، عَلَم اسلام ناب محمدی، را در دنیای سراسر سکولار و این جهانی شده به اهتزاز درآورد و نظام دینی عدالت محور مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه را در ایران عزیز پایه گذاری کرد.

چهل و اندی سال است که ملت شریف و عزیزمان تنها به مدد الهی و الطاف خفیه امام زمان (عج) مسیری مستقل از خواست و اراده نظام سلطه و استکبار جهانی را برگزیده است و در این سال ها بر پایه پیروی از اصل متعالی ولایت فقیه توانسته است قله های عظمت و افتخار را در همه عرصه های علمی و فرهنگی و سیاسی یکی پس از دیگری، علیرغم تمامی موانع و مشکلات فتح کند. ملتی که با پیروی از فقه تمدن ساز در صدد گشودن دروازه معنویت به جهان دنیوی شده است.

بدیهی است که دشمن تاب نیاورد و عزمش را بر نابودی و خشکاندن موجودیت این ملت، جزم کند. چنانکه استکبار جهانی، در طول این سال ها با صرف میلیاردها دلار و بسیج تمامی ظرفیت های مادی و انسانی در پی رسیدن به مقاصد شوم خود بوده و هست تا ضمن برچیدن نظام الهی ولایت مدار، ملت بزرگ ایران را به زمانه حقارت و بردگی و استبداد باز گرداند.

فتنه انگیزی گروهک های منافق و تجزیه طلب و جنایتکار در آغاز انقلاب اسلامی و تحمیل جنگی ظالمانه بر مردم بی گناه این مرز و بوم، فتنه تفرقه افکنانه ۸۸ و حربه تحریم و به تنگنای معیشت انداختن مردم، تماماً با انگیزه نابودی ملت و تجزیه سرزمین یکتاپرستی و نظام اسلامی است.

همواره وجه مشترک این فتنه انگیزی ها تولید بهانه هایی موهوم و برنامه ریزی شده بوده است. چنانکه جدید ترین این توطئه های شوم شیطانی را در چند روز اخیر شاهد هستیم. فتنه ای که آتش آن با نابخردی جماعتی کم مایه و شهرت طلب و طمع ورزی اقتدارگرایان دور مانده از قدرت، دامن زده شد.

این امر، دشمن ملت را به توهمی واهی کشاند تا با انگیزه یکسره کردن کار، هرآنچه از سبعیت که در خود جمع کرده بود آشکار و عملی سازد. دشمن ملت، این بار، اعمال غیر انسانی خود را در نهایت خشم و خشونت، نفرت و کینه توزی بجا آورد.

اگر دشمنان مردم تا دیروز با نظام اسلامی خصومت ورزی می کردند؛ در فتنه اخیر، خود دین و شریعت اسلامی را نشانه رفتند. آشکارا تجاهر به فسق و هتاکی کردند و قرآن ها و مساجد را به آتش کشیدند و بر ناموس مردم بی حرمتی کردند و با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم سعی در دور کردن آنان از دین و شریعت اسلامی داشتند. اما با همه این احوال، از آنجا که خدا با این ملت است، مکرشان به خودشان بازگشت. هر قدر که باطن اغتشاشگران آشکارتر گشت، عزم ملت بر نفی و طرد فتنه گران و خنثی سازی توطئه دشمن بیشتر شد.

حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب عظیم اسلامی است و قاطبه حوزویان از مراجع عظام تقلید و علماء و اساتید تا فضلاء و طلاب جوان همواره در کنار و پشتیبان این انقلاب الهی بوده اند و به یاری خداوند و با پیروی از رهبری ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تا تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی از پای نخواهند نشست.

ما ضمن محکوم کردن اغتشاش آشوب طلبان و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه، بار دیگر، مراتب قدر دانی و سپاس خود را از مجاهدت تمامی نیروهای جان برکف و حافظ امنیت، جان و مال و ناموس و دین مردم، اعم از نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجیان، اعلام می داریم و به ارواح پاک جان برکفانی که در فتنه اخیر به شهادت رسیدند درود و سلام می فرستیم و آرزوی سلامتی و شفای عاجل مجروحان این حوادث را داریم.

ما با صوتی رسا و بلند این سخن امام خمینی رحمت الله علیه را تکرار می کنیم که: دشمنان ملت بویژه آمریکای مستکبر بداند که با هر فتنه انگیزی که در میهن اسلامی و در میان جماعت مسلمان منطقه به راه می اندازند، منفور تر از گذشته می شوند و عزم ملت و روحانیت انقلابی را در نفی و طرد شان از منطقه جزم تر می سازند. انشاءالله.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید