بکارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری

    کد خبر :244061

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تصویب بکارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۰۴ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورد دستور و مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه که به ادامه بحث و بررسی پیرامون «سند ملی زیست فناوری» اختصاص داشت، اقدامات ذیل راهبرد ۷ تا ۹ این سند تصویب شد.

وی افزود: در این راهبردها موضوع تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری و صادرات این محصولات مورد توجه قرار گرفت.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: استانداردسازی حوزه زیست فناوری با ۵ اقدام ملی از قبیل راه اندازی شبکه‌های آزمایشگاهی مرجع ملی، تدوین ضوابط و برای این حوزه و توسعه همکاری‌ها با سازمان ملی استاندارد از اهم این موارد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توسعه همکاری و هم افزایی در سطح بین الملل شامل تدابیر لازم برای دفاع از منافع کشور در دعاوی بین المللی مربوط به این موضوع، حمایت از ثبت شرکت‌های دانش بنیان مشترک و ثبت انجمن‌های تخصصی در این حوزه ذیل این موضوع به تصویب رسید.

کبگانیان گفت: به کارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری، حفاظت و بهره برداری از منابع و ذخایر ژنتیکی، راه اندازی سیستم های مدرن در مرزبانی زیستی کشور و نظام مند کردن تجاری سازی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور هم به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید