بولتون خواستار افزایش فشارها بر ایران برای توقف برنامه هسته ای شد

    کد خبر :568814

مشاور امنیت ملی آمریکا همزمان با فشار واشنگتن برای برگزاری نشست شورای حکام آژانس، خواستار افزایش فشارها بر ایران شد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر و با اشاره به مدارک ادعایی که رژیم صهیونیستی مدعی است از «تورقوز آباد» به دست آورده، خواستار افزایش فشارها بر ایران شد.

بولتون در پیام خود نوشته است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای فعالیت‌های غیر قانونی جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه ویژه خواهد داشت. ایران باید برای کنار گذاشتن جاه‌طلبی اتمی‌اش، تحت فشار قرار گیرد.

در همین رابطه دفتر نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده که جامعه جهانی باید ایران را پاسخگو نگه دارد.

ایران روز دوشنبه ۱۰ تیر از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود خبر داد.

کاخ سفید در نخستین واکنش به این خبر، عصر دوشنبه ۱۰ تیرماه به وقت واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ایالات متحده و متحدانش هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد.

در این بیانیه آمده است: «ایران امروز اقدام به افزایش ذخایر اورانیوم خود کرد. دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای یک اشتباه بود. تردیدی نیست که ایران حتی پیش از وجود این توافق هم شرایط را نقض می‌کرده است».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «ما باید استاندارد منع گسترش [جنگ‌افزارهای هسته‌ای] مربوط به ممنوعیت غنی‌سازی برای ایران – که مدت‌ها برقرار بود – را بار دیگر اجرا کنیم. ایالات متحده و متحدانش هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد».

به گزارش مهر ،در پایان این بیانیه آمده است: «[اعمال] فشار حداکثری بر رژیم ایران تا زمانی که ایران مسیرش را تغییر دهد، ادامه خواهد یافت. ایران باید بلندپروازی‌های هسته‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید