بوستون داینامیکس و معرفی ربات جابجا کننده جعبه/ فیلم

    کد خبر :797556

بوستون داینامیکس را بیشتر به عنوان توسعه دهنده ربات و چنین ابزارهایی می‌شناسند، شرکتی که گروهی از محققان و دانشمندان آن را هدایت می‌کنند. حال از محصول جدیدی رونمایی کردند که باید آن را یک اختراع بیشتر محسوب کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– ربات استرچ کارایی متنوعی داشته و امکان استقرار آن در انبارها بدون نباز به افزودن زیرساخت‌های مورد نیاز اتوماسیون وجود دارد. بوستون داینامیکس می‌گوید که این ربات می‌تواند جعبه‌ها را به سرعت 800 جعبه در ساعت جابه‌جا کند.

 

طراحی ربات استرچ با دیگر ربات لجستیک این شرکت که در سال 2019 معرفی شد متفاوت است. استرچ از یک پایه مربعی شکل استفاده می‌کند که به چند چرخ برای جابه‌جایی در محیط اطراف مجهز شده است. روی این پایه یک دکل که شامل سنسورهای مختلف و دوربین است قرار گرفته که به ربات برای شناسایی و حرکت هوشمند آن کمک می‌کند.

ربات جدید بوستون داینامیک هم‌چنین از یک بازوی رباتیک با هفت درجه آزادی عمل و پد مکنده استفاده می‌کند که امکان جابه‌جایی جعبه تا 23 کیلوگرم را فراهم می‌سازد. استرچ از نظر توانایی حمل و نقل اندکی ضعیف است و نمی‌تواند بسته‌های بزرگ را جابه‌جا کند.

برای پیمایش در انبار نیازی به مسیر اضافه یا سایر زیرساخت‌ها نیست. استرچ دارای یک باتری بوده که با هر بار شارژ می‌تواند هشت ساعت کار کند. این ربات هم‌چنین می‌تواند به صورت مستقیم به منبع تغذیه متصل شود. بوستون داینامیکس در رابطه با قیمت این ربات چیزی بیان نکرده است. با این حال مطمئنا قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می‌تواند محرک خوبی برای مشتریانی باشد که به دنبال یک سیستم اتوماسیون ارزان و ساده هستند.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید