با افزایش فشارهای آمریکا؛

بوریس جانسون خواستار یک جایگزین برای هواوی شد

    کد خبر :674262

آمریکا به انگلیس فشار وارد می کند تا در توسعه زیربنای اینترنت۵G خود از تجهیزات هواوی استفاده نکند. بوریس جانسون نیز خواستار ارائه یک جایگزین برای هواوی شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیش از تصمیم گیری برای همکاری با هواوی در توسعه زیربنای اینترنت۵G انگلیس به شدت تحت فشار است.

طبق گزارش ها روز گذشته مقامات دولت آمریکا شواهد جدیدی از ریسک های همکاری با هواوی به دولت انگلیس ارائه کرده اندو آن را «دیوانگی» خوانده اند. در همین راستا جانسون اعلام کرد امنیت ملی کشورش را نادیده نمی گیرد. اما او گفت مخالفان هواوی باید جایگزین دیگری برای این شرکت ارائه کنند.

جانسون در این باره گفت: مردم انگلیس باید به بهترین فناوری موجود دسترسی داشته باشند. من قبلا درباره زیربنا وفناوری صحبت کرده ام. ما تصمیم داریم اینترنت پرسرعت را در اختیار همه قرار دهیم. اکنون اگر مردم مخالف یک برند باشند چه باید کرد؟ آنها باید به ما بگویند جایگزین آن برند چیست. از سوی دیگر بیایید صادق باشیم، من نمی خواهم به عنوان نخست وزیر انگلیس امنیت انگلیس را به خطر بیندازم.

این درحالی است که مقامات انگلیس و آمریکا و نمایندگان هواوی روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند. دراین دیدار آمریکا همچنان برفشارها افزود.

از سوی دیگر وزیردفاع انگلیس اعلام کرده دونالد ترامپ و مشاورانش تهدید کرده اند در صورتیکه انگلیس با هواوی همکاری کند، برخی از شریان های انتقال اطلاعات خود به این کشور را قطع می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید