به نسل‌کشی پرندگان مهاجر در مازندران پایان دهید

    کد خبر :644783

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دادستانی مازندران درخواست کرد به نسل‌کشی پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار پایان دهد.

 

هر ساله با آغاز فصل پاییز تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از عرض‌های شمالی به عرض های جنوبی آمده و وارد تالاب‌ها و آبگیرهای شمالی کشورمان می‌شوند.

 

همین موضوع باعث می‌شود تا افراد سودجو و برخی شکارچیان اقدام به شکار این پرندگان و در نتیجه نسل کشی آنها کنند که باعث از بین رفتن این گونه‌های جانوری خواهد شد.

 

هر ساله گروه‌های زیادی از فعالان محیط زیست و دوست‌داران حیوانات نسبت به این موضوع هشدار داده و خواستار برخورد با افرادی می‌شوند که این پرندگان را شکار می‌کنند.

 

به گزارش فارس،حالا در تازه ترین واکنش نسبت به این اتفاق طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش یک سازمان مردم نهاد درخصوص شیوع روش‌های صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در تالاب‌های فریدون‌کنار و سرخرود خطاب به حسین عالمی دادستان استان مازندران خواستار برخورد جدی با متخلفان شده است.

 

در نامه طیبه سیاوشی خطاب به حسین عالمی دادستان استان مازندران آمده است: از آنجا که دادستانی مرجع اقتدار عمومی، احیای حقوق عامه و اعلام جرم علیه ناقضان حقوق است ضمن آنکه شکار پرندگان مهاجر علی‌رغم اعلام ممنوعیت از جانب سازمان محیط زیست و آن استان هرساله در آن مناطق به صورت غیرقانونی صورت گرفته است و عدم برخورد جدی با متخلفین مبنای تسری و تجری این افراد در صید غیرقانونی و بی رویه در سایر تالاب‌های کشور شده است تقاضا دارم ضمن اقدام ویژه در خصوص توقف نسل کشی پرندگان مهاجر با مجرمین با قاطعیت برخورد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید