آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری:

به ائتلافی که در آن پدرسالاری باشد ورود نخواهیم کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۱۰
    کد خبر :638073

در روزهایی که بسیاری از گروه های اصولگرا با وجود ابراز اطمینان از پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه، هنوز پایبندی خود به وحدت این جناح در قالب شورای وحدت را اعلام نکرده اند، دبیرکل جبهه پایداری از عدم ورود این تشکل به «ائتلافی که در آن پدرسالاری باشد» خبر داده است.

 

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت و گویی با انتقاد از برخی ائتلاف های اصولگرایان در گذشته گفت: «این چه تدبیر و ائتلافی است؟ که به ما این اجازه را بدهد که بنشینیم و چون قبل بار دیگر هم همان راه را برویم؟ که نتیجه اش این باشد؟ بد نیست اشاره کنم، به ائتلافی که هدفش باختن باشد وارد نخواهیم شد، و نیز ائتلافی که در آن سهم خواهی هدف باشد و یا از قبل منتخبش معین شده باشد و یا کار به شکل پدرسالارانه باشد ورود نخواهیم کرد. به این جمع بندی ها دقت کنید تا به نتیجه برسیم. ناگفته نماند گاه می گویند پایداری به نتیجه توجه نمی کند، این هم درست نیست، در نظر گرفتن نتیجه خود جزئی از وظیفه است. و یا گفته می شود رأی آور بودن نماینده جزء شاخصه ها نیست این هم درست نیست، ولی همه حرف هم نیست، که باید اصلح را رأی آور کرد.»

 

او که با رجانیوز گفت و گو می کرد، با انتقاد از روند وحدت در انتخابات سال 94 گفت: بنا کردند یکی‌یکی افراد را وارد معرکه کنند، آن ها هم که یک پیراهن از ما بیشتر کهنه کرده بودند، خرد خرد زیر پوستی بنا گذاشته بودند که آقایان فقهاء را به بهانه حذف کنند. دیری نپائید نسبت به آیت‌الله مصباح و بعد هم آیت‌الله یزدی دست به تصفیه بزنند، تا کار آن گونه که می خواهند سامان یابد، هنوز یادمه گفتند: ایشان گرفتارند و سختشونه، و… وقتی خدمتشون گفتم، فرمودند: از جانب بنده بگوئید: هر زمان، هر شکل و هر کجا آماده نشست و جلسه ام. ولی کم کم داشتم با زبان برخی که نقش پدر سالار را ایفا می کنند آشنا می شدم. این بود که فقط از فقهاء تنها جناب آیت‌الله موحدی کرمانی (حفظه الله تعالی) ماندند، و… بماند.

 

آقاتهرانی همچنین درباره جمنا که در دوره گذشته انتخابات وظیفه وحدت اصولگرایان را بر عهده داشت میز گفت: جمنا خود شروع کرده ای است که در فصلی با سر و صدا به حرکت آمد و این روزها خود را منقرض کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید