شهردار منطقه ۶ خبر داد

بهره‌برداری از مسیر دوچرخه‌سواری کوی دانشگاه تا پردیس ظرف دو ماه آینده

    کد خبر :505494
دوچرخه‌سواری

شهردار منطقه ۶ از بهره‌برداری مسیر دوچرخه‌سواری کوی دانشگاه تا پردیس ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت‌: تلاش می‌کنیم مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۶ را برای سال آینده از هشت کیلومتر فعلی به ۱۰ کیلومتر افزایش دهیم.

دهداری پور در نشست خبری خود در تشریح اقداماتی که توسط شهرداری منطقه ۶ ظرف یک سال گذشته انجام شده است، گفت‌: منطقه ۶ تهران با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر در شب و حدود یک و نیم میلیون نفر در روز و قرارگیری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بزرگ همچنین دانشگاه‌ها و مراکز مهم فرهنگی و تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: از مرداد ماه سال جاری که مسئولیت شهرداری را در این منطقه بر عهده گرفتم، اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی انجام شده است و حدود ۵۰ درصد از درآمد نقدی پیش‌بینی شده برای این منطقه در مردادماه سال جاری و در حال‌ حاضر ۹۵ درصد از این درآمد محقق شده است.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به احداث مرکز مکانیزه پسماند خشک، مرکز مدیریت بحران بزرگراه کردستان، مسجد فاطمه الزهرا (س) در میدان گل‌ها همچنین احداث سرای محله گل‌ها خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر همه این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری هستند که با هماهنگی که توسط دفتر شهردار تهران انجام شده است، در ابتدای سال ۱۳۹۸ آن‌ها به عنوان عیدی شهروندان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه‌ داد: احداث سوله بحران والفجر نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد. در حال‌ حاضر با ارتباط و تعامل مناسبی که با دانشگاه‌های موجود در منطقه ایجاد کرده‌ایم تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تهران منعقد شده است تا بتوانیم از ظرفیت دانشجویان در حوزه‌های مختلف کمک بگیریم. در حوزه خدمات شهری نیز با دانشگاه امیرکبیر و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران تفاهمنامه‌ای سه جانبه منعقد شده است تا اولین مرکز هوشمند شهر تهران احداث شود و در جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان گام بردارد.

شهردار منطقه ۶ به احداث ایستگاه‌های دوچرخه‌های اشتراکی به عنوان پایلوت در این منطقه اشاره کرد و گفت: ۱۵ ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی در منطقه با ۴۰۰ دوچرخه فعال شده است که در سال آینده تعداد این ایستگاه به ۲۵ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. در حال‌ حاضر هشت کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری آماده در منطقه داریم که سال آینده طول این مسیر به ۱۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین مسیر دوچرخه‌سواری کوی دانشگاه تا پردیس نیز ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دهداری پور تاکیدکرد: در ایام نوروز ویژه‌ برنامه‌هایی برای شهروندان تهرانی و مسافران شهر تهران در نظر گرفته‌ایم تا منطقه ۶ به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب شود. برای خیابان ولیعصر (عج) از راه‌آهن تا توانیر فازهای مختلفی را تعریف کرده‌ایم که شامل خیابان برادران مظفر، میدان راه‌آهن ، میدان ولیعصر و توانیر است که هر یک به عنوان یک پلازا تعریف می‌شود. بلوار کشاورز نیز همانند سال قبل ویژه‌ برنامه‌هایی در آن اجرا خواهد شد. در حقیقت استقبال از نوروز به روال قبل خواهد بود و تلاش بیشتر برای رنگ آمیزی جداول و نقاشی‌های دیواری می‌شود.

شهردار منطقه ۶ در ادامه اظهارات خود در خصوص میدان هفت تیر و ساماندهی این میدان به لحاظ سیمای بصری خاطرنشان کرد: از نخستین روز کاری شهردار تهران دستور به ساماندهی کارگاه‌های حاضر در میدان هفت تیر داده شد که ظرف مدت کمتر از این هفته‌ ۷۰۰ سرویس نخاله در شب از این میدان خارج شد. طرحی از قبل توسط سازمان زیباسازی برای پلازهای این میدان آماده شده بود که با توجه به این که این طرح برای چهار سال قبل بود به‌روزرسانی شد و با برگزاری جلسات مشترک با معاونت‌های مختلف شهرداری اصلاح هندسی در این میدان به تایید معاونت حمل و نقل ترافیک رسید و نهایتا پلازهای هشت هزار متری در این میدان احداث خواهد شد که افتتاح آن به صورت فاز به فاز خواهد بود. امیدواریم تا انتهای اردیبهشت ماه این مجموعه به بهره‌برداری برسد البته در ایام تعطیلات نوروز آن بخشی از میدان که به سیمای بصری آسیبی نمی رساند ، فعالیت خواهد داشت.

شهردار منطقه ۶ ادامه‌ داد: تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی مستقر در این منطقه داریم و بالای ۱۸۰ میلیارد تومان با همین تعاملات درآمد نقدی از این دستگاه‌ها و سازمان‌ها داشته‌ایم که در حوزه عوارض پسماند و … بوده است .

وی در بخش دیگری از صحبت‌های در خصوص امکان استفاده شهروندان از خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: برخی از اماکن در منطقه ۶ در اختیار سازمان‌های شهرداری قرار دارد اما خانه هنرمندان این چنین نیست. تعامل بسیار خوبی با خانه هنرمندان داریم اما اگر شهروندان مطالبه‌ای از این مجموعه دارند می‌توانند آن را با خانه هنرمندان مطرح کنند.

دهداری پور به طرح توسعه دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: این طرح توافقی میان دانشگاه تهران، دولت و شهردار وقت در دولت آقای هاشمی بوده است و بخش زیادی از املاک این محدوده تملک شده است اما با اعتراضات بسیاری از سوی شهروندان این محدوده همراه شده چرا که خانه‌های آنها فریز شده است. نامه‌های اعتراضی زیادی به شهرداری ، مجموعه دولت و سایر دستگاه‌ها ارسال کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته اند. شهرداری تهران به همراه شورای اسلامی شهر تهران پیگیر این موضوع است تا بتوانیم مشکل شهروندان این منطقه را حل و فصل کنیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پیش از نشست خبری شهردار منطقه ۶ اصحاب رسانه در شبگردی از پروژه‌های موجود در منطقه ۶ بازدید به عمل آورد که در حاشیه این بازدید سید مجید غمخوار – معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ – در خصوص مجموعه مدیریت بحران این منطقه اظهارکرد: این مجموعه در مقابل هشت ریشتر زلزله مقاوم است. مجموعه‌ای که حدود ۶۰۰۰ متر زیربنا دارد و با اعتباری معادل ۲۲ میلیارد تومان ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه ویژه‌ بحران معمولا به صورت چند منظوره مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که این مجموعه نیز دارای سالن‌های ورزشی است که توسط شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید