بهترین گرایش‌های MBA برای مهاجرت کدام هستند؟

    کد خبر :969873

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که علاقه‌مندان به حوزه مدیریت توجه ویژه‌ای به آن دارند.

آن دسته از افرادی که دارای مدرک MBA هستند؛ همواره توسط مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها در اولویت قرار می‌گیرند. آنها به‌خوبی می‌دانند که دارندگان مدرک MBA چه توانایی‌هایی در زمینه مدیریت دارند.

دوره MBA دارای گرایش‌های مختلفی است. افراد بر اساس علاقه و سابقه کاری خود می‌توانند در گرایش موردنظر شرکت کنند و مدرک MBA را اخذ کنند. اهمیت بالای مدرک MBA باعث شده که بیشتر افراد از آن برای قوی کردن رزومه و مهاجرت به کشورهای خارجی استفاده کنند.

در این مطلب قصد داریم ابتدا گرایش‌های دوره MBA را معرفی کنیم و در نهایت به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین گرایش MBA برای مهاجرت کدام هستند؟

انواع گرایش‌های رشته MBA

همان‌طور که می‌دانید؛ حوزه مدیریت و گرایش‌های آن اهمیت و ارزش بسیار زیادی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دارند. به همین دلیل افراد علاقه‌مند به این حوزه، تلاش می‌کنند با اخذ مدرک این رشته‌ها در بالاترین سطح، مهاجرت خود به کشور موردنظر خود را راحت‌تر کنند.

رشته MBA گرایش‌های مختلفی دارد که افراد با اخذ مدارک این گرایش‌ها می‌توانند به‌راحتی در کشور موردنظر کار پیدا کرده و به اهداف خود برسند. از جمله مهم‌ترین گرایش‌های رشته MBA، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رشته MBA گرایش مالی

گرایش مالی یکی از گرایش‌های پرطرف‌دار رشته MBA است که حتی در دانشگاه‌ها هم محبوبیت خاصی دارد. این تخصص با پول و درآمد سروکار دارد؛ به همین دلیل آینده بسیار روشنی را برای افراد به همراه دارد. کسانی که در دوره MBA، گرایش مالی را انتخاب می‌کنند؛ مباحث مختلفی مانند تعریف انواع سازمان و اهداف سازمانی، روش‌های سرمایه‌گذاری، صورت‌های مالی، وظایف یک مدیر مالی حرفه‌ای و… را به‌صورت تخصصی فرا خواهند گرفت.

گرایش فناوری اطلاعات

حوزه فناوری و اطلاعات یا همان IT، یکی از بهترین و پردرآمدترین تخصص‌ها در تمام جهان است. تقریباً تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها به یک متخصص حوزه IT نیاز دارند.

کسانی که در دوره MBA گرایش فناوری اطلاعات را انتخاب می‌کنند؛ علاوه بر اینکه مهارت‌های خود در این حوزه را افزایش می‌دهند؛ قدرت زیادی در مدیرت و رهبری هم پیدا خواهند کرد. اهمیت و ارزش بالای تخصص IT، باعث شده که از آن به‌عنوان یکی از بهترین گرایش MBA برای مهاجرت یاد شود.

گرایش بازاریابی

وجود یک بازاریاب حرفه‌ای با توانایی مدیریت و رهبری، در تمامی شرکت‌ها ضرورت بالایی دارد. این افراد به دلیل مهارت‌هایی که در دوره MBA به دست آورده‌اند؛ توانایی این را دارند که معادلات فروش شرکت را به بهترین شکل مثبت کنند. همچنین این قابلیت را دارند که یک تیم بازاریابی را مدیریت کرده و درآمد بسیار خوبی هم از این طریق کسب کنند.

گرایش عمومی

گرایش عمومی یکی دیگر از گرایش‌های دوره MBA است. از اسم این گرایش می‌توان فهمید که یکی از همه‌کاره‌ترین گرایش‌های رشته MBA به‌حساب می‌آید. معمولاً کسانی این گرایش را انتخاب می‌کنند که هنوز مطمئن نیستند چه شرکتی برای آنها مناسب است. آنها با اخذ مدرک گرایش عمومی، گزینه‌‌های شغلی مختلف را باز نگه می‌دارند.

گرایش بهداشت و درمان

بهداشت و درمان در تمام کشورهای دنیا از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌آید. مراکز درمانی تمام کشورها از جمله بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های بیمه، تولیدکنندگان دستگاه‌ها و… در کسب‌وکار و مدیریت مالی خود نیاز به نیروی متخصصی دارند.

فارغ‌التحصیلان دوره MBA در گرایش بهداشت و درمان می‌توانند در نقش‌های اداری، اجرایی و مدیریت سطح بالا نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

گرایش مدیریت سیستم‌های تولید و پروژه‌ها

کسانی که قصد دارند کسب‌وکار خود را مؤثرتر و کارآمدتر کنند؛ گرایش مدیریت پروژه را انتخاب می‌کنند. این گرایش از آن دسته گرایش‌های پرتقاضای رشته MBA است که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین گرایش MBA برای مهاجرت نام برد.

گرایش مدیریت منابع انسانی

گرایش مدیریت منابع انسانی یکی دیگر از گرایش‌های بسیار مهم رشته MBA است. کسانی که در این حوزه تخصص پیدا می‌کنند؛ قابلیت تجزیه‌وتحلیل منابع انسانی، مشاوره، مدیریت عملیاتی و قانون استخدام را خواهند داشت.

بهترین و مناسب‌ترین گرایش‌های MBA برای مهاجرت

همان‌طور که گفتیم؛ گرایش‌های رشته MBA ارزش و اهمیت بسیار زیادی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دارند. به همین دلیل افراد با اضافه‌کردن مدرک این رشته به رزومه خود، می‌توانند راحت‌تر در کشور موردنظر کار پیدا کنند.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده مدرک MBA این است که افراد با داشتن آن درآمد بسیار خوبی کسب می‌کنند. تقاضای بالای شرکت‌های خارجی برای دارندگان مدرک MBA و درآمد بالای این افراد، باعث شده تا آمار شرکت‌کنندگان در دوره MBA روزبه‌روز بالاتر برود.

شرکت‌های بزرگ بازرگانی و تجاری در سراسر دنیا، اولویت استخدام را به دارندگان مدرک بالای حوزه مدیریت می‌دهند. آمار و ارقام نشان داده که گرایش‌های پرتقاضای رشته MBA مانند گرایش مدیریت مؤسسات مالی و مدیریت مالی، فروش و بازاریابی، مدیریت سیستم‌های تولید و پروژه‌ها، مدیریت منابع انسانی و مدیریت فناوری اطلاعات برای مهاجرت گزینه مناسب‌تری هستند.

البته لازم به ذکر است که در کشورهای خارجی اهمیت زیادی به تمام گرایش‌های رشته MBA می‌دهند. محیط رقابتی این کشورها باعث شده که افراد در هر گرایشی بتوانند پیشرفت کنند و خیلی راحت به اهداف خود برسند.

اخذ مدرک MBA و مهاجرت به خارج

کسانی که می‌خواهند با اخذ مدرک MBA به کشورهای خارجی مهاجرت کنند؛ ابتدا باید در دوره آموزشی آن شرکت کنند تا مؤسسه موردنظر به آنها مدرک پایان دوره اعطا کند. مؤسسه آموزش عالی فن پردازان یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌هایی است که بهترین گرایش MBA برای مهاجرت را تحت‌نظر اساتید مجرب و بادانش برگزار می‌کند.

مؤسسه فن پردازان بعد از اتمام دوره MBA، به شرکت‌کنندگان مدرک قابل ترجمه و مورد تأیید وزارت تحقیقات، علوم و فناوری اهدا خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید با اخذ مدرک MBA، راحت‌تر به کشور موردنظر خود مهاجرت کنید؛ به مؤسسه آموزش عالی فن پردازان مراجعه کنید.

سخن نهایی

رشته MBA دارای گرایش‌های مختلفی است. هرکدام از این گرایش‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل داشتن مدرک هرکدام از این گرایش‌ها، مسیر مهاجرت به خارج را آسان‌تر خواهد کرد. در این مطلب گرایش‌های رشته MBA را معرفی کرده و بهترین گرایش MBA برای مهاجرت را معرفی کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید