بهترین کارگاه تعمیر مبل در تهران

    کد خبر :910912

مبلمان را می توان به عنوان یکی از مهم ترین اثاثیه منزل به حساب آورد که با توجه به استفاده زیاد و مکرر از آن ها، کیفیت خود را به تدریج از دست می دهند و نیازمند مراجعه به کارگاه تعمیرات مبل و یا خرید مبلمان جدید می باشند. در صورتی که امکان تعمیر وجود داشته باشد، هزینه کمتری را در مقایسه با تعویض و خرید سرویس مبلمان جدید به دنبال دارد. بنابراین می توان تعمیر مبلمان را به عنوان بهترین گزینه دانست.

تعمیر مبلمان تنها در صورت فرسودگی آن انجام نمی گیرد، بسیاری از افراد به دنبال تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع، اقدام به تعمیر مبلمان خود می کنند. تعمیرات مبل را می توان به عنوان یک حرفه کاملا تخصصی در نظر گرفت و مجموعه ای که در این بخش فعالیت می کند، بایستی از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند با ظرافت کامل و بدون آسیب و همچنین به صورت اصولی، تعمیرات مبل را انجام دهد. برای پیدا کردن بهترین کارگاه تعمیر مبل در تهران ابتدا لازم است با خدمات این حوزه آشنایی داشته باشید که مبل کوثر راهنمای جامع خدمات تعمیر و ترمیم مبلمان را در ادامه برای شما آماده کرده است.

کارگاه تعمیر مبل

شهر تهران در مناطق مختلف دارای کارگاه های متعدد بسیاری برای تعمیرات مبل می باشد. عموما می توان تجمع این کارگاه ها را در مناطقی همچون شهرک صنعتی چهاردانگه، نعمت آباد، یافت آباد، محدوده بلوار دلاوران و باغ فیض پونک مشاهده کرد. کارگاه تعمیر مبل کوثر به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین کارگاه های تعمیر مبل در تهران شناخته میشود. شما میتوانید برای استعلام قیمت تعمیر مبلمان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمنیه تعمیر مبل راحتی، تعمیر مبلمان استیل، رنگ کاری مبلمان و رویه کوبی مبل به سایت moblekosar.com مراجعه نمایید.

مراحل تعمیر مبلمان در کارگاه

فرایند تعمیرات در انواع مبلمان دارای مراحلی می باشد که انجام آن ها باید به طور دقیق و مرحله به مرحله صورت گیرد تا در نهایت تعمیر مبل با بهترین کیفیت انجام شود. در ادامه به بررسی هر مرحله در تعمیر مبلمان می پردازیم.

شکافتن و تخلیه مبل

در اولین مرحله بایستی پارچه مبل به طور کامل شکافته شود و تمام بخش زیرین آن شامل اسفنج، فوم، گونی، کرک، تسمه و منگنه ها جدا و دور ریخته شوند. تنها چیزی که باید از مبلمان باقی بماند، کلاف آن است. در برخی از کارگاه های مبلمان، به منظور کاهش زمان و هزینه تخلیه و شکافتن، بدون آن که تخلیه به طور کامل انجام شود، با قرار دادن یک اسفنج جدید بر روی محتویات فرسوده، به صورت غیر اصولی به تعمیر مبل می پردازند. در این حالت پس از مدت کوتاهی مجددا مبلمان ها در قسمت تکیه گاه و نشیمن دچار فرورفتگی می شوند. این نوع تعمیر را اصطلاحاً شارژ مبل می گویند و هزینه کمتری نسبت به تعمیرات اصولی دارد. با این حال از نظر فنی، راه حل مناسبی نمی باشد و به سرعت فرسوده می شود.

نجاری و تعمیر کلاف مبل

گاهی اسکلت چوبی مبل یا همان کلاف مبل دچار آسیب شده و نیاز به نجاری و تعمیر کلاف وجود دارد. به این منظور که پایه های مبل و یا میز، دچار شکستگی و یا فرسایش و خوردگی شده باشد و یا با یکدیگر تراز نباشند. در این حالت، لقی پایه ها نیز باید تعمیر شود.

رنگ کاری

رنگ کاری کلاف مبل نیز می تواند در مراحل تعمیرات در صورتی که به آن نیاز باشد انجام پذیرد. به مرور زمان ممکن است کلاف مبلمان دچار خراشیدگی و رنگ پریدگی شده باشد. در این صورت اگر فقط اقدام به تعویض رویه پارچه کنیم، مبلمان ما جذابیت کافی را نخواهد داشت. بنابراین ضروری است که یک رنگ کاری نیز بر روی مبلمان صورت گیرد. در برخی موارد نیز کلاف مبلمان کاملا سالم است و نیازی به رنگ کاری ندارد، اما افراد به دلیل ایجاد تنوع و هماهنگی با دکوراسیون جدید، تصمیم به رنگ کاری می گیرند.

زیر کاری و زیر سازی

در مبلمان های راحتی از انواع فوم و اسفنج به منظور زیرکاری استفاده می شود.

خیاطی پارچه مبل

بسیاری از بخش های مبل همچون کوسن ها و تشک های پشتی و کف، باید دوخته شوند. دقت و ظرافت در دوخت تاثیر بسیاری بر افزایش جذابیت و کیفیت کار دارد.

تعویض رویه مبل

رویه کوبی در صورتی به آسانی انجام می شود که مراحل قبلی به دقت و ظرافت انجام شده باشد. در این صورت رویه کوبی به سرعت انجام می شود و پارچه بر روی مبل کشیده و منگنه می گردد.

پس از اتمام تمامی مراحل، از واکس و براق کننده بر روی تمام چوب استفاده می شود و تا حد ممکن زدگی های چوب نیز بر طرف می گردد.

تعمیر مبل راحتی

در حال حاضر و با در نظر گرفتن قیمت های بالا در خرید انواع مبلمان، بسیاری از افراد برای داشتن یک دکوراسیون جدید در منزل خود، مبل های فرسوده و یا تخریب شده خود را به کارگاه تعمیر مبل می سپارند. به این ترتیب می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر، دکوراسیون منزل خود را تعویض کنند و مبلمان های خود را نیز نو کنند. مجموعه تعمیر مبل کوثر به عنوان بهترین کارگاه تعمیر مبل تهران به صورت حرفه ای و توسط افراد متخصص، با استفاده از مرغوب ترین متریال و رویه کوب ها، تعمیرات مبلمان را انجام می دهد. سرویس مبل را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های دکوراسیون منزل و حتی دفاتر و شرکت ها دانست که تعمیرات آن نیز حساسیت بالایی دارد. در صورتی که بدون تحقیق و اطمینان از اعتبار تعمیر کار، مبلمان خود را به مجموعه ای بسپارید، ممکن است تمامی هزینه های پرداخت شده برای تعمیر مبل راحتی و پارچه را به هدر دهید و در نهایت یک کار با کیفیت بسیار پایین تحویل بگیرید.

تعمیر مبل استیل

بسیاری از افراد گمان می کنند مبلمان استیل قابل تعمیر نمی باشد و یا تعمیر آن بسیار پر هزینه است. در صورتی که این یک تصور اشتباه است. تعمیرات مبل استیل نیز همانند مبلمان های راحتی انجام می شود. تنها در برخی مراحل دارای تفاوت هایی است. در صورتی که تعمیر مبل استیل خود را به یک کارگاه تعمیر مبل با تخصص کافی و معتبر بسپارید، می توانید با یک قیمت مطلوب و به صورت حرفه ای، مبلمان خود را نو کنید. در نظر داشته باشید که مبلمان های استیل به خاطر ظاهر مجلل و سلطنتی که دارند، در مقایسه با سایر انواع مبلمان دارای قیمت بیشتری می باشند. بنابراین تعمیر آن بسیار مقرون به صرفه تر از تعویض آن می باشد.

تعمیر مبلمان استیل نیازمند دقت بالایی است، چرا که دارای تزئینات بسیاری در بدنه است و طلاکاری ها و رنگ کاری آن نیز باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود. برای حفظ اصالت و شکوه این نوع مبلمان در رویه کاری آن باید از پارچه های با کیفیت بالا و مرغوب استفاده شود که تنوع رنگی اصیل نیز داشته باشند. زیرکاری مبلمان های سلطنتی، پیچیدگی های بیشتری نسبت به مبلمان راحتی دارد و در قسمت نشیمن آن نیازمند بارگیری است، به این منظور که باید از مقدار زیادی کرک و تخم پنبه در قسمت زیرین استفاده شود. لازم به ذکر است که تعمیرات مبلمان استیل به دلیل ظرافت بیشتر، به زمان بیشتری به منظور تعمیر نیاز دارد.

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبلمان در بسیاری ازمنازل به منظور ایجاد تنوع هر چند سال انجام می شود. رویه کوبی در واقع تعویض پارچه رویی مبل می باشد. انتخاب نوع و طرح پارچه در این مرحله بسیار اهمیت دارد. بهتر است از پارچه ای استفاده شود که به دکوراسیون منزل شما جلوه مناسبی دهد و در هماهنگی با سایر المان های فضا باشد. همچنین بایستی به نوع مبلمان خود نیز توجه داشته باشیدبه عنوان مثال در مبلمان های راحتی بهتر است از پارچه های محکم و ضخیم تر استفاده شود تا مقاومت بیشتری داشته باشد و در برابر استفاده طولانی مدتی که از این نوع مبلمان می شود، بتواند دوام خوبی داشته باشد. برخی از پارچه ها ممکن است علی رغم طرح و رنگ زیبا، کیفیت و جنس مرغوبی نداشته باشند، بنابراین به هنگام خرید به کیفیت جنس پارچه توجه کافی را داشته باشید.

هزینه و قیمت تعمیر مبل

محاسبه قیمت تعمیر مبل تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی همچون نوع خدمات، نوع متریال مصرفی، میزان متریال مصرفی، نوع و سبک مبلمان و مواردی از این قبیل قرار دارد که باعث شده تا هزینه تعمیر در رنج گسترده ای قرار بگیرد. گاها برخی افراد با دریافت هزینه های کم اقدام به تعمیر مبلمان شما می کنند، در این صورت تنها یک شارژ برای سرویس شما انجام می دهند که از نظر فنی صحیح نمی باشد و مبل به زودی مجددا فرسوده می شود. بنابراین بهتر است سفارش خود را به یک کارگاه تعمیر مبل معتبر و حرفه ای مانند مبل کوثر ( moblekosar.com ) بسپارید. در تعمیرات مبل، بیش ترین میزان هزینه ای که دریافت می شود، در تهیه متریال به مصرف می رسد. در نظر داشته باشید که دریافت دستمزد کمتر برای تعمیرکار، به معنی اهمال کاری و عدم تخصص کافی می باشد و همچنین از متریال بی کیفیت در تعمیر استفاده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید