بهترین ماده غذایی برای مبتلایان به دیابت

    کد خبر :908038

مریم مقیمی متخصص طب سنتی گفت: بهتر است بیماران مبتلا به دیابت به جای مصرف شیرینی های مصنوعی از عسل و رب سیب استفاده کنند و بهترین میوه ها برای این بیماران سیب رسیده شیرین، گلابی، انار، آلو، زرد آلو و شاتوت است که بیماران می توانند از آبمیوه های این میوه ها نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصرف ماهی و غذاهای دریایی به دلیل وجود امگا 3 و چربی های غیراشباع در بهبود دیابت و عوارض آن مفید است.مصرف گشنیز تسکین دهنده صفرا و برطرف کننده التهاب و تشنگی در بیماران دیابتی است و در مطالعات جدید مشخص شده گشنیز بر افزایش ترشح انسولین از پانکراس، کاهش قند خون و جلوگیری از بروز عوارض قلبی و عروقی در بیماران دیابتی موثر است.

مقیمی گفت: مصرف آلو نیز حرارت صفرا را کاهش می دهد و باعث افزایش حساسیت بافتی به انسولین و کاهش نسبی قند خون می شود. همچنین مصرف نخود ملین و تولید کننده خون است و طحال و کلیه را پاکسازی می کند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین به بیماران دیابتی توصیه می شود مصرف سیب را در برنامه غذایی خود داشته باشند چرا که علاوه بر کاهش قند خون از بروز عوارض دیابت جلوگیری می کند و حتی به افرادی که زمینه دیابت را در خانواده دارند توصیه می شود برای پیشگیری از ابتلا به دیابت سیب بخورند.

وی ادامه داد: بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود سوپ گشنیز، سوپ سبزیجات، ماهی، آبگوشت، خوراک ماهیچه و آلو بخارا، خورشت سیب درختی، کته گشنیز و شوید، شربت آبغوره و رب انار را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

صدآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید