بهترین سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ چیست؟

    کد خبر :814844
بهترین سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ چیست؟

امروزه بدلیل وضعیت بد اقتصادی کشورمان و بالا رفتن قیمت‌ها، بیشتر مردم کشور اقدام به سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف کشور کرده‌اند. اما سوال اساسی که امروزه برای هر فردی پیش می‌آید این است که کدام سرمایه‌گذاری را باید انتخاب کرد که بازدهی و سود بالایی داشته باشد. علاوه بر نوسانات روزانه بازارهای مختلف و نورم‌های موجود، ویروس کرونا باعث بجود آمدن تغییرات در محاسبه سرمایه‌گذاران شده‌است. اما همانطور که گفته‌شد بدلیل وجود کرونا برای انتخاب بهترین بهترین سرمایه‌گذاری تا سال 1400 مردم دچار تردید شده‌اند.

در این مقاله قرار است با وجود این شراط به این موضوع بپردازیم که چگونه بتوانیم سرمایه خود را تا سال 1400 افزایش دهیم. اما این افزایش سرمایه نیازمند به بررسی و تحلیل بازارها و شرایط موجود در جامعه است.

بازارهای کشور دارای چه وضعیتی هستند؟

در گذشته افراد جامعه دارایی‌های خودرا بدلیل پایین بودن نرخ تورم نسبت به نرخ سود بانک‌ها، در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند. اما امروزه بالا بودن نرخ تورم باعث کاهش این سرمایه‌گذاری شده‌است که همین امر باعث شده که بانک‌ها قدرت قبلی خود را در میان مردم و سرمایه‌گذاران از دست بدهند.

افراد با تزریق سرمایه‌های خود در این بازار باعث شده‌اند که این بازار به عنوان یکی از بازارهای نقدینگی کشور به حساب بیاید اما نوسانات غیر طبیعی این بازار باعث بروز زیان‌های مالی شدید برای مردم شده‌اند که همین امر باعث شده تا افراد کمتری به سراغ این بازار بیایند و یا برای سرمایه‌گذاری در این بازار ریسک بزرگی را قبول کنند.

یکی دیگر از بازارهایی که از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترافراد سعی بر سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند بازار سکه و طلا است. که این بازار از گذشته تا به امروز نزد خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب بوده‌است. اما در نظر داشته باشید که عوامل موثر بر بازار ارز و طلا بسیار بیشتر از ارز است زیرا این بازار علاوه‌بر اثر مستقیمی که از نوسانات ارز می‌گیرد، نوسانات انس جهانی نیز بر این بازار موثر است. البته شایان ذکر استکه عامل زیادی نیز بر انس جهانی بستگی دارد مانند: عملکرد اقتصادی چین.

اما یکی از نقاط ضعفی که برای این بازار از دیرباز تا به امروز بوده‌است، طلا معمولا در معرض سرقت است و یکی از نکات مثبتی که وجود دارد، این بازار مانند بازار مسکن در برابر حوادث طبیعی از مقاومت بالایی برخوردار است. یکی از گزینه‌هایی که برای جلوگیری از سرقت‌ها بوجود آمد، ورود این بازار به بورس است. که در این بازار می‌توانید به اندازه سرمایه خود طلا و سکه بخرید.

دلیل محبوبیت این بازار این است که در هر زمان که سرمایه‌دار بخواهد، می‌تواند سرمایه طلای خود را نقد کند. محدودیت زمانی برای انجام معاملات یا خرید و فروش وجود ندارد، یعنی شما در هر زمانی‌که بخواهید می‌توانید معاملات خودرا به سرانجام برسانید، که این یکی دیگر از مزایای بازار طلا است. پس این بازار یکی از نقد شونده‌ترین بازارها شناخته شده‌است.

بر خلاف بازار طلا که قابلیت نقد شوندگی راحتی دارد، بازار مسکن از قابلیت نقدشوندگی پایینی برخوردار است. اما بازار مسکن همیشه یکی از بازارهای کم‌خطر و با ریسک پایین محسوب می‌شود. نرخ تورم یکی از عواملی است که تاثیر مستقیمی بر قیمت مسکن می‌گذارد. از طرفی دیگر این تورم بر روی مصالح ساختمانی نیز تاثیر خود را گذاشته است و قیمت این مصالح و فلزات روند صعودی داشته‌است. که همین امر باعث افزایش قیمت مسکن شده‌است. این افزایش باعث شده تا قدرت خرید مسکن در مردم کاهش یافته‌است.

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس

یکی از بازارهای داغی که امروزه سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود کشانده‌است، بازار بورس است که تا به امروز نسبت به بقیه بازارهای موجود در کشور، بیشترین سود را به سرمایه‌گذاران داده‌است. پس طی این سال‌ها بازار بورس رشد بسیار زیادی داشته‌است.

برای شروع هر سرمایه‌گذاری، ابتدا لازم است شما اطلاعات کاملی از آن بازار داشته باشید. همچنین برای ورود به بازار بورس لازم است که ابتدا آموزش‌های لازم لازم در این بازار را ببینید و با متخصصینی که در این بازار اطلاعات کافی دارند مشورت کنید. اما برای شروع لازم نیست کل دارایی‌های خودرا در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از نقاط مثبت این بازار شفاف بودن اطلاعات برای سرمایه‌گذاران است. یعنی امکان بروز هیچ‌گونه خطا در این بازار نیست و سرمایه‌گذاران خیلی احت می‌توانند در از اطلاعات این بازار با خبر باشند. یکی دیگر از نکات مثبت در این بازار این است که با مبلغ کم نیز می‌توان در این بازار سرمایه‌گذاری کرد و از قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار است و خرید و فروش سهم در این بازار بسیار آسان است.

رشد این بازار از سال 98 تا اوایل سال 99 بوده‌است. اما شایان ذکر است که عوامل سیاسی و اقتصادی تاثیر مستقیمی بر این بازار دارد و رشد آن به این دو عامل بستگی دارد. یکی از گزینه‌های پرسود در کشور، بورس اوراق بهادار است که طی چند وقت اخیر افراد زیادی را به‌سمت خود جلب کرده‌است.

لازمه‌ی شروع سرمایه‌گذاری در بورس آشنایی با مفاهیم، اصطلاحات و ابزارهای موجود در بازار سرمایه است و همچنین باید آگاهی کاملی به تحلیل‌های بازار که بصورت تکنیکال و بنیادی است، داشت زیرا با استفاده از این تحلیل‌ها می‌توانید بهترین سهم‌هاو زمان ورود به بازار و خروج از بازار را برای خود معین کنید. اما در نظر داشته باشید به هیچ عنوان نباید بدون داشتن آگاهی از این بازار شروع به معاملات کرد زیرا ممکن است دچار ضررهای زیادی شوید!

هانطور که گفته‌شد تحلیل بازار در بورس بسیار حائز اهمیت است.البته در نظر داشته باشید که این تحلیل‌ها کار هرکسی نیست و تخصصی و همچنین بسیار زمان‌بر است که در کنار آن باید دائما بازار را تحلیل کنید. همانطور که آموزش این تحلیل‌ها بسیار زمان‌بر است، اگر زمان زیادی را برای آموزش و تحلیل این بازار ندارید گزینه‌های مناسبی همچون خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا کمک گرفتن از افراد متخصص از جمله استفاده از خدمات سبدگردانی، می‌توانید سرمایه خودرا در این بازار افزایش دهید.

سخن آخر

در این مقاله با چند نوع از بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور آشنا شدیم و در رابطه با نقاط قوت و ضعف آن‌ها صحبت کردیم، و گفتیم یکی از بهترین بازارهای سرمایه‌گذاری در ایران بازار بورس است که این بازار دارای مزایای زیادی است. بورس علاوه بر نقش مثبتی که بر اقتصاد کشور دارد، باعث افزایش سرمایه سهام‌داران می‌شود. اما برای کسب سود باید دید بلندمدت بر این بازار داشت و اگر سرمایه‌گذار زمان کافی برای تحلیل نداشت می‌تواند از متخصصان این زمینه استفاده کرد.

همچنین سایت بورس پرشیا حاوی مطالب بورسی زیادی است، برای دستیابی به اطلاعات مختلف در حوزه سرمایه گذاری می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید