بهترین جزایر برای یک سفر به یادماندنی

    کد خبر :891694

زمینی که اطراف آن را آب گرفته باشد جزیره می‌نامند. اسم دیگر جزیره، آب‌خوست است. کشور ایران جزایر زیادی دارد. این جزایر غالبا غیر مسکونی و خالی از سکنه است. این جزایر به استان‌هایی مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و… تعلق دارند.

بیشتر جزایر ایران در خلیج فارس قرار گرفته است. لازم به ذکر است که گفته شود جزیره‌های دیگری نیز در خلیج فارس قرار دارد که ارتباط به کشورهایی مانند قطر، عمان، کویت و… دارد. جزایر مسکونی ایران محدود بوده و تعداد کمی دارند. سفر به جزایر مسکونی ایران مانند کیش، قشم، هنگام، هرمز، خارک، سیری، مینو، فارسی و… بسیار جذاب است.

کیش

استان هرمزگان یک جزیره در خلیج فارس به نام کیش دارد. از اولین روز سال تا پایان آن نزدیک به 2 میلیون نفر به این جزیره سفر می‌کنند. جزیره کیش به شهرستان بندر لنگه تعلق دارد.

سفر به این جزیره مرجانی خصوصا در تعطیلات نوروز وقت مناسبی است. این جزیره مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی داشته و بدون شک زمان سفر به شما خوش خواهد گذشت.

یکی از اقدامات پیش از سفر انتخاب و رزرو اقامتگاه است. جزیره کیش به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد اقامتگاه‌های فراوان و زیبایی در آن یافت می‌شود. برای انتخاب این اقامتگاه‌ها بهتر است به سایت گردشگری جاباما مراجعه کنید. اجاره سوئیت در کیش را نیز به گزینه‌های خود اضافه کرده و سفری بدون دغدغه را شروع کنید.

هنگام سفر در جزیره کیش از تفریحاتی مانند کنسرت نیز می‌توانید استفاده کرده و لذت ببرید. این کنسرت‌ها که بیشتر موسیقی پاپ هستند در تمام سال وجود داشته و توسط خوانندگان ایرانی برگزار می‌شوند. تعطیلات نوروز باستانی به صورت ویژه برای این کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود تا گردشگران اولین ماه از فصل بهار لحظات خوشی را در سفر داشته باشند.

قشم

یکی از بزرگ‌ترین جزایر در خلیج فارس جزیره قشم است. این جزیره در زمان حکومت ساسانیان ابرکاوان به معنی از تبار کاوه نامیده می‌شده است. جاذبه‌های گردشگری قشم مانند جنگل حرا، تنگه چاهکوه، غار خربس و… میان مسافران طرفدار دارد. گردشگران زمان نوروز و فصل بهار نیز از گشت و گذار در جاذبه‌های قشم لذت می‌برند.

تعطیلات بهاری وقت مناسبی برای سفر به قشم بوده و شما با آسودگی خیال می‌توانید روزهای سفر خود را سپری کنید. غار نمکدان را هنگام سفر به جزیره فراموش نکرده و حتما از آن بازدید کنید.

وسعت جزیره قشم بالای 1000 کیلومتر مربع برآورد شده است. این جزیره بیشترین ساحل را میان دیگر جزایر خلیج فارس دارد. ساحل زیتون، ناز، سوزا، لافت، سلخ، سیمین و… تعدادی از این سواحل هستند. ماسه و گل سواحل این جزیره را تشکیل داده‌اند. قشم ساحل صخره‌ای نیز دارد.

ساحل ریگو به ساحل لاکپشت شهره شده است. لاک‌پشت‌ها برای تغذیه در این ساحل روی آب می‌آیند. این ساحل در دسته سواحل صخره‌ای قرار می‌گیرد.

فرودگاه قشم در مرکز جزیره ساخته شده است. اگر شما نیز به سفرهای هوایی علاقه‌مند هستید فرودگاه قشم آماده مسافران خصوصا در نوروز است. فرودگاه بین‌المللی قشم در کنار روستایی به نام دیرستان قرار گرفته است.

جزیره زیبا قشم یکی از بهترین مقصدها برای تفریح و گردش، به‌ویژه در فصل زمستان و بهار است. برای رسیدن به این نقطه دیدنی راه‌های مختلفی مقابل شما قرار دارد اما سریع‌ترین روش ممکن استفاده از فرودگاه قشم است.

قشم از تنوع اقامتگاه برخوردار است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قشم لذت سفر را چندین برابر کرده و خود به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. برای رزرو این نوع اقامتگاه وارد سامانه جاباما شوید و مطابق سلیقه خود انتخابی داشته باشید. انتخاب اقامتگاه قشم شروع یک سفر به یادماندنی خواهد بود.

هنگام

جزیره هنگام جنوب جزیره قشم قرار گرفته است. مساحت این جزیره خلیج فارس 50 کیلومتر ثبت شده و معدن نمک، خاک و سرب است. این جزیره از روستاهای کوچکی تشکیل شده است.

جمعیت این جزیره کمتر از 1000 نفر بوده و همگی خویشاوند هستند. بیشتر ساکنین هنگام صیاد بوده و از این طریق مخارج خود را تامین می‌کنند. این جزیره مقصد فوق‌العاده‌ای برای تعطیلات نوروز خواهد بود. جاذبه‌ها آن شما را سرگرم خواهد کرد. ساحل نقره‌ای که به ساحل ناب نیز معروف است یکی از زیباترین جاذبه‌های هنگام بوده است.

شما از این جزیره نیز می‌توانید کشتی پرتغالی‌ها را که در خلیج فارس به گل نشسته است را ببینید. دلفین و آهو در این جزیره به قسمتی از جاذبه آن تبدیل شده است. اقامت در هنگام شما را به دیدن نوعی آفتاب پرست از نژاد مصری که آن را خاردم مصری نامیده‌‌‍‌اند مهمان می‌کند.

سایت جاباما نزدیک به 20 اقامتگاه در این جزیره 50 کیلومتری تهیه کرده است که تمامی آنها برای استفاده مسافران آماده هستند. بیشتر اقامتگاه‌های این جزیره از نوع بوم‌گردی بوده که با سبک زندگی بومیان مطابقت دارد.

برای سرگرم شدن در این جزیره می‌توانید غرفه‌های سنتی آن را نیز سیاحت کنید. رستوران‌های محلی غذاهای دریایی جزیره را برای مسافران طبخ خواهند کرد.

هنگام سفر به این جزیره باید اول وارد جزیره قشم شوید و سپس از اسکله‌های موجود برای رسیدن به جزیره هنگام اقدام کنید. جزیره هنگام با دلفین‌های بازیگوش خود بسیار مشهور شده است. کوه ناکس بلندترین نقطه جزیره هنگام است. این کوه ارتفاعی نزدیک به 350 متر دارد. شما برای سفر به این جزیره می‌توانید از بندرعباس نیز راهی شوید. جزیره هنگام در شب بسیار زیبا است.

هرمز

نزدیک‌ترین جزیره به بندرعباس جزیره هرمز است. این جزیره به شکل بیضی است و تا بندرعباس فقط 8 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره بسیار مهم به کلید خلیج فارس معروف است. دلیل این لقب نزدیک بودن به تنگه هرمز است.

مسیر دریایی این جزیره برای مسافران جذاب خواهد بود. این مسیر کوه‌هایی با رنگ زرد، سفید و قرمز را به شما نشان می‌دهد. کوه سرخ رنگ این مسیر یک کوه خوراکی است. خاک سرخ این کوه در میان اهالی جزیره به عنوان ادویه استفاده می‌شود. انواع ماهی، نان، ترشی، مربا و… با این ادویه خوراکی در جزیره تهیه می‌شود. سوراغ نوعی غذا است که از این ادویه برای آن استفاده می‌شود.

این کوه میان بومیان گِلَک نامیده می‌شود. ارتفاع کوه خوراکی نزدیک به 200 متر بوده و در جنوب جزیره قرار گرفته است. این خاک در صنعت رنگ‌ و سرامیک‌ کاربرد دارد.

معروف‌ترین جاذبه هرمز دره رنگین کمان است. این دره از 70 رنگ مختلف تشکیل شده است. دره رنگین کمانی میان گردشگرانی که در زمینه زمین‌شناسی فعالیت دارند بسیار طرفدار دارد.

برای اقامت در این جزیره نیز باید از جاباما کمک بگیرید. انواع اقامتگاه در این جزیره وجود دارد. ویلا، اقامتگاه سنتی، سوئیت، هاستل، بوم‌گردی و… اقامتگاه‌های سامانه بوده که برای رفاه حال گردشگران مجهز شده است.

سفر همیشه لذت‌بخش بوده و بسیار اهمیت دارد. یکی از فواید سفر تفریح و گشت و گذار است. شما زمان سفر بیشتر وقت خود را با خانواده یا دوستان خود سپری خواهید کرد. این ارتباط به بهبود روابط میان اعضای خانواده کمک کرده و انسجام خانواده را بیشتر خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید