بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

    کد خبر :762447

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه امروز با 14 سنت معادل 0.3 درصد افت به 43 دلار و 61 سنت رسید. دیروز نفت برنت 0.2 درصد کاهش یافته بود. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر پس از افزایش 0.2 درصدی دیروز، امروز با 25 سنت معادل 0.6 درصد کاهش قیمت به 41 دلار و 18 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته 4.2 میلیون بشکه رشد داشته که بسیار بیشتر از پیش بینی 1.7 میلیون بشکه ای تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بوده است.

هیرویوشی کیکوکاوا، مدیر موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز گفت: «افزایش بیشتر ذخایر نفت آمریکا موجب ایجاد موج فروش شده و نگرانی ها از ترمیم کند تقاضای انرژی را شدت بخشیده است.»

به گزارش ایران جیب، وی افزود: «با این وجود، امیدها به حفظ سطح فعلی تولید توسط گروه اوپک پلاس تا اوایل سال 2021 یا حتی کاهش بیشتر تولید سبب شد تا قیمت ها خیلی پایین نرود.» وی پیش بینی کرد که تا زمان نشست گروه اوپک پلاس در روز 30 نوامبر، قیمت نفت خام آمریکا بین 39 تا 44 دلار در نوسان باشد.

عربستان به منظور مقابله با تضعیف تقاضای انرژی به دلیل موج جدید شیوع کرونا از اعضای اوپک پلاس خواسته در واکنش به نیازهای بازار انعطاف پذیر عمل کنند. این موضع گیری می تواند نشان دهنده محدود شدن تولید کشورهای تولیدکننده در سال 2021 باشد.

به دنبال امیدواری نسبت به ساخت واکسن کرونا قیمت طلا امروز شاهد اندکی کاهش بود، اما نگرانی ها در مورد تاثیرات اقتصادی موج دوم شیوع در آمریکا سبب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1880 دلار و 18 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.39 درصد کاهش به 1877 دلار و 80 سنت رسید.

روز دوشنبه پس از آنکه شرکت مادرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی ساخت این شرکت تا 94.5 درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر بوده است، قیمت طلا تا 1.3 درصد کاهش داشت.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «به دلیل کاهش انتظارات تورمی اکنون دیگر عاملی برای رشد قیمت طلا در بازار وجود ندارد، زیرا مشخص شده که بسته محرک مالی دولت آمریکا آنگونه که قبلا تصور می شد قابل توجه نخواهد بود.»

وی افزود، اکنون تاکید اصلی روی حمایت فدرال رزرو از اقتصاد آمریکا در دوره شیوع کروناست. جرومی پاول رئیس فدرال رزرو دیروز گفت، تا ترمیم اقتصاد آمریکا راه درازی در پیش داریم و بانک مرکزی متعهد به استفاده از تمام ابزارهای خود جهت حمایت از روند ترمیم اقتصادی تا هر زمانی است که لازم باشد.

آمارهای خرده فروشی آمریکا در ماه اکتبر رشدی ضعیف تر از حد انتظار داشته و به دلیل کاهش درآمد خانوارها به دلیل بیکاری میلیون ها آمریکایی ممکن است باز هم کاهش یابد. این آمارها نشان دهنده میزان تبعات اقتصادی بحران کروناست. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و به لطف اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان بیش از 24 درصد رشد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید