بهای طلا ونفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :739930

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۳ دلار و ۶۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۹۳ دلار و ۶۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۱۴ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، در ۲۰۱۲ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با توجه به فروش گسترده دلار، طلا ممکن است در محدوده ۱۹۹۰ دلار با خیل خریداران علاقمند روبرو شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۷ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد نزول کرد و ۹۵۰ دلار و ۶۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۲۱۷۳ دلار و ۶۲ سنت رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه ۹ سنت افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز گذشته هم تغییری نداشت، ۲۵ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اعلام کردند نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در ژوییه حدود ۹۵ تا ۹۷ درصد بوده است. این تولیدکنندگان با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی همزمان با سقوط تقاضا، تولیدشان را به میزان بی سابقه ای محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، کابینه عربستان سعودی توافق با شورون عربستان سعودی در خصوص منطقه حائل میان این کشور و کویت را تصویب کرد. عربستان سعودی و کویت که هر دو از اعضای اوپک هستند، سال گذشته توافق کردند به اختلاف پنج ساله در خصوص فعالیت میدانهای نفتی مشترک در منطقه حائل پایان داده و اجازه دهند تولید میدانهای نفتی وفرا و خفیج که معادل ۰.۵ درصد از تولید جهانی است، ازسرگرفته شود. تولید نفت در میدان وفرا از اوایل ژوییه ازسرگرفته شد. میدان نفتی وفرا توسط شرکت شورون عربستان سعودی و شرکت نفت خلیج کویت اداره می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید