بهای جهانی طلا و نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :747329

همزمان با کاهش ارزش دلار و در حالی که بحران کرونا سبب شده تا امیدها برای ترمیم سریع اقتصاد جهانی کمرنگ شود، قیمت طلا در معاملات اولیه امروز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود. سرمایه گذاران منتظر سخنان این هفته سیاستگذاران فدرال رزرو هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1952 دلار و 92 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.15 درصد افت به 1959 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز 0.1 درصد کاهش داشت و موجب جذاب تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 1.03 درصد رشد به 1259.84 تن رسید.

جواهرفروشان در هند امیدوارند با آغاز فصل جشنواره های سنتی تقاضا برای خرید افزایش یابد. دلالان نیز برای تشویق مصرف کنندگان به خرید تخفیف هایی را ارائه کرده اند، اما فعالیت بازار طلا و جواهرات در آسیا همچنان رونق چندانی ندارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 سنت کاهش به 43 دلار و 12 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 3 سنت افت به 41 دلار و 8 سنت رسید.

تولید کنندگان نفت و گاز در روزهای پایانی هفته مشغول از سرگیری فعالیت های تولیدی خود پس از طوفان هفته گذشته سالی بودند. حدود 17 درصد تولید نفت فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک و حدود 13 درصد تولید گاز این کشور روز شنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شده بود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «بازار به سختی می تواند از عهده هضم عرضه بیشتر بر بیاید.»

به گزارش ایران جیب،شیوع مجدد ویروس کرونا در جهان نیز مانع از افزایش تقاضا برای انرژی شده است. بر اساس آمارها تاکنون بیش از 31 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار کشته ها به حدود 960 هزار نفر رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید