بهای بیت‌کوین در روزهای اخیر 15 درصد افزایش یافت

    کد خبر :734679

بهای این رمزارز روز گذشته موقتا به بیش از 11 هزار دلار رسید ولی از آن به بعد در حدود 10800 دلار مانده‌است.

افزایش بهای بیت‌کوین هم‌زمان است با رکوردشکنی نرخ طلا در این هفته، و در گرماگرم بلاتکلیفی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا.

نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی «گروه دویر» به ایندیپندنت گفت: «سرمایه‌گذارها به دارایی‌های بی‌خطر رو کرده‌اند، به خصوص دارایی‌هایی مثل بیت‌کوین و طلا که به کشور خاصی وابسته نیستند.

در حال حاضر بیت‌کوین دارد شهرت خود را به عنوان نوعی طلای دیجیتال ثابت می‌کند. تا پیش از این، طلا مطمئن‌ترین پس‌انداز شمرده می‌شد، ولی بیت‌کوین – که همان ویژگی‌های ارزشمند بودن و کمیاب بودن طلا را دارد – احتمالا می‌تواند طلا را از جایگاه دیرینش کنار بزند، چرا که آینده دنیا هرچه بیشتر تحت تاثیر تکنولوژی قرار می‌گیرد.»

به گفته «کوین‌فلور»، که یک صراف رمزارز مستقر در بریتانیاست، یکی از دلایل افزایش بهای بیت‌کوین، علاقه‌مند شدن سرمایه‌گذاران مسن‌تر به آن است.

آمار و ارقام این شرکت نشان داد که شمار سرمایه‌گذاران بالای ۶۵ ساله در یک سال گذشته افزایش زیادی یافته‌است. این گروه سنی پیش‌تر از پس‌انداز اندوخته خود به صورت رمزارز اکراه داشت.

این به‌اصطلاح «موج سالمندان» ناشی از نرخ‌های بهره بسیار اندک و تلاطم فزاینده بازار بورس است.

در مقابل، در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، بیت‌کوین تا اندازه زیادی ثبات خود را حفظ کرده است و در واقع، افزایش پیوسته داشته‌است. بیت‌کوین از بهای زیر ۵ هزار دلار در اواسط ماه مارس، به قیمت کنونی‌اش رسیده‌است.

مشوق چنین برگشتی، افراد مسن‌تر بوده‌اند که اکنون یک پنجم کل دارندگان بیت‌کویت را در کوین‌فلور تشکیل می‌دهند – این رقم سال گذشته ۷ درصد بود.

اوبی نوسو، مدیرعامل کوین‌فلور گفت: «افراد مسن‌تر فقط با تکیه به بخت و اقبال پولدار نشدند، تربیتشان طوری بود که به پول احترام بگذارند، و به جای خرج کردن، پس‌انداز کنند.

به گزارش ایران جیب،برای این گروه از سرمایه‌گذاران، تلاطم اقتصادی تهدیدی است علیه یک عمر کار سخت – به‌وِیژه آن که بسیاری از افراد بالا ۶۵ سال در سرمایه‌گذاری‌هایشان تنوع را رعایت نمی‌کنند. پس تعجبی ندارد که از هر پنج مالک رمزارز، یکی بالای ۶۵ سال دارد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید