بنیاد مسکن: وام مسکن روستایی نیازی به ضمانت کارمند رسمی ندارد

    کد خبر :862006
وام مسکن روستایی نیازی به ضمانت کارمند رسمی ندارد

اکبر نیکزاد ثمرین گفت: مقرر شده که تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان باشد و ضمانت آن هم سفته زنجیره ۳ نفری است و نیازی به ضامن کارمند رسمی ندارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین معرفی مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: فردا نشست شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور برگزار می‌شود که قرار است بر پایه برآوردی که کارشناسان روستایی انجام داده‌اند، تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان باشد و مصوبه نهایی آن فردا در حضور رئیس‌جمهور تصویب می‌شود.

اکبر نیکزاد ثمرین درباره شرایط این وام گفت: خواست ما برای این وام ۲۰۰ میلیون تومانی این است که سود آن ۵ درصد، ضمانت آن سفته زنجیره ۳ نفره و بازپرداخت آن نیز ۲۰ ساله باشد. تأکید ما به بانک‌های عامل این است که این وام با وام مسکن شهری یکی دیده نشود.

او با اشاره به زلزله هرمزگان افزود: تاکنون ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی شده‌اند و باید به فوریت ۵۰ درصد باقیمانده نیز نوسازی شود؛ زیرا کشور ما زلزله‌خیز است.

نیکزاد با قدردانی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات، از آن‌ها خواست تا با همین روند وام مسکن روستایی را هم پرداخت کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اجرای طرح هادی روستایی هم گفت: نزدیک به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که تقریباً همگی طرح هادی مصوب دارند. افق طرح‌های هادی ۱۰ ساله است و هر سال باید طرح ۱۰ درصد روستا‌ها بازنگری شوند.

نیکزاد با بیان این‌که اجرای این طرح هزینه‌بر و وابسته به اعتبارات بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و در بودجه و ملی و استانی متمرکز است، گفت: مناسب‌سازی فضای روستا برای زندگی مردم است و باید انجام شود تا مردم در روستا بمانند؛ زیرا روستاییان تولیدکننده هستند و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.

به‌گزارش صداوسیما؛ در این آیین از تلاش‌های «حمید حیدری بریدی» قدردانی و «علیرضا مقدم» به‌عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید