بعید است کسی در پایگاه جاسوسی منهدم شده رژیم صهیونیستی زنده مانده باشد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۸:۳۹
    کد خبر :895988
بعید است کسی در پایگاه جاسوسی منهدم شده رژیم صهیونیستی زنده مانده باشد

«حسین دلیریان» در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: سپاه پاسداران توانست با موفقیت این سازه را با دقت بالای موشک‌های بالستیک منهدم کند و بعید به نظر می‌رسد اگر کسی در آن سازه حضور داشته، زنده مانده باشد و رسانه‌های عراقی هم این موضوع را مطرح کردند.

پژوهشگر مسائل امنیتی و دفاعی درباره ویژگی این‌ سازه افزود: بر اساس تصاویر محدودی که برخی از رسانه‌ها توانستند از محل اصابت موشک‌ها منتشر کنند مشخص است این سازه معمولی نبود، زیرا در تصاویر منتشر شده، حداقل ۳ دکل مخابراتی بر روی سازه قرار داشت که بر اثر اصابت موشک‌ها کاملاً منهدم شد.

وی ادامه داد: در تصاویر مشخص است که در بخش‌های زیادی از این سازه از بتن چند لایه استفاده شده است و در هیچ کجای دنیا برای یک ساختمان یا ویلای معمولی، چنین سازه‌ای را نمی‌سازند.

دلیریان اضافه کرد: نکته بعدی، مسئله‌ای بود که برخی رسانه‌های عراقی و غربی آن را مطرح کردند و آن اینکه زیر این سازه یک محوطه بزرگ زیرزمینی قرار دارد که احتمالاً یکی از هدف‌های سپاه برای منهدم کردن این مرکز راهبردی صهیونیست‌ها در حومه اربیل عراق این زیر زمین‌ها بود که به احتمال قوی محل طراحی شرارت‌ها بود.

به گزارش صدا و سیما، پژوهشگر مسائل امنیتی و دفاعی گفت: تا زمان انتشار تصاویر هنوز نمی‌شد در این باره قضاوت کرد، اما تصاویری منتشر شد که یکی از موشک‌ها در محوطه حیاط نزدیک سازه به زمین اصابت کرده است و گودال بزرگی را ایجاد کرد که در آن گودال مشخصاً تکه‌هایی از سقف بتنی زیر زمین مشخص بود و این نشان می‌دهد که زیر این پایگاه، سازه‌ای قرار داشت و به هیچ وجه نمی‌شود گفت این سازه‌ای که هدف قرار گرفت سازه معمولی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید