برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شدند

    کد خبر :890549
برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شدند

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، با معرفی برگزیدگان در پنج گروه ادبی پایان یافت.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، عصر چهارشنبه در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از مسئولان فرهنگی، اهالی شعر و ادبیات و فرهنگ دوستان کشور برگزار شد.

اعضای داوران در گروه «شعر کلاسیک» کتاب‌های آنیماه اثر عالیه مهرابی از انتشارات سوره مهر و عید در تبعید، اثر علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی از انتشارات سوره مهر، را به صورت مشترک اثر برگزیده معرفی کردند.

در این بخش از علی انسانی برای نگارش کتاب رخصت که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.

کتاب سفر به خیر ناخدا، نوشته رحمت حقی‌پور از نشر سپیدرود، در گروه «شعر نو» به عنوان اثر شایسته قدردانی معرفی شد.

همچنین اثر شایسته تقدیر بخش محاوره نیز کتاب رد زنجیرهای بازشده اثر مهدی نقبایی از انتشارات ریما، معرفی شد.

سعید بیابانکی، علی داوودی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، قادر طراوت‌پور، میلاد عرفان‌پور و محمدسعید میرزایی داوری سه بخش بزرگسالِ شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر را برعهده داشتند.

غلامرضا بکتاش، بابک نیک‌طلب و حمید هنرجو نیز عهده‌دار داوری بخش شعر کودک و نوجوان بودند و کتاب سکوت به‌زبان مادری، نوشته مهدی مردانی از انتشارات سوره مهر، را به عنوان اثر شایسته قدردانی این بخش دانستند.

در بخش «درباره شعر» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز محمود اکرامی‌فر، محمدرضا تقی‌دخت و سیدعلی میرافضلی به عنوان داور انتخاب شدند که این داوران نیز کتاب‌های آذربایجان و شاهنامه اثر سجاد آیدنلو از انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همکاری سخن و تلفظ در شعر کهن فارسی، اثر وحید عیدگاه طرقبه‌ای از انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همکاری سخن، را به صورت مشترک برگزیده این بخش اعلام کردند.

بخش ویژه این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر به «پارسی گویان دیگر ملل» اختصاص داشت که عسگر حکیم با نگارش کتاب آهنگ باد و باران، محمدشریف سعیدی با نگارش کتاب سماع محشر و مهدی باقرخان با نگارش کتاب شیراز هند به عنوان برنده این بخش معرفی شدند.ع

در بخشی از این برنامه حکم دبیری دبیرخانه دائمی شعر آیینی، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمد علی مجاهدی، اعطا شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا روزبه، افشین علاء، ناصر فیض، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، علی‌محمد مؤدب، سیداحمد میرزاده و یوسف‌علی میرشکاک اعضای هیئت علمی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر بودند و قربان ولیئی نیز دبیری علمی این جایزه را برعهده داشت‌.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید