برگزیدگان «جایزه سال استیکر» معرفی شدند

    کد خبر :676627

برگزیدگان «جایزه سال استیکر» عصر دوشنبه ۳۰ دی طی مراسمی معرفی و تقدیر شدند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان «جایزه سال استیکر» شامگاه دوشنبه ۳۰ دی، با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر این مسابقه، بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران، میثم عسگری رئیس جایزه سال استیکر و مدیرعامل آیگپ و محمد میثم میثمی مدیر فرهنگسرای اندیشه در این فرهنگسرا برگزار شد.

 

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر «جایزه سال استیکر» و یکی از اعضای هیأت داوران این مسابقه، در این مراسم بیانیه هیأت داوران را قرائت و به برخی از نکات مهم در داوری آثار این مسابقه اشاره کرد و گفت: در داوری آثار این جایزه ایرانی بودن آثار اهمیت بسیار زیادی داشت و امکان کوچک کردن سایز اثر ضمن حفظ ویژگی‌های آن از دیگر نکات حائز اهمیت در داوری آثار بود، همچنین کنار هم چیده شدن آثار و امکان انتخاب شدن آن از سوی مردم و کاربران و انتقال حس درست به مخاطب از دیگر نکاتی بود که در داوری آثار مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دیده شدن آثار در پس زمینه‌های مختلف، تکنیک طراحی استیکرها و سلیقه داوران نیز در قضاوت و داوری نهایی آثار تأثیرگذار بود.

 

شجاعی طباطبایی تأکید کرد: تصویرسازی‌ها و طراحی‌ها بسیار عالی بود و اگر مسابقه دیگری مثل مسابقه تصویرسازی یا کاریکاتور بود، بسیاری از آثار برنده چنین مسابقاتی بودند اما به همان دلایلی که ذکر کردم، بسیاری از این آثار در ردیف برگزیده‌ها نبودند.

بهرام عظیمی رئیس هیأت داوران جایزه سال استیکر نیز در سخنان کوتاهی بیان کرد: این مسابقه جزو معدود مسابقه‌ها و شاید بعد از جشنواره کاریکاتور، تنها رویدادی باشد که آثارش برای عامه مردم قابل درک است و جایزه سال استیکر را می‌توان عامه فهم ترین جشنواره هنری دانست که تاکنون برگزار شده است چرا که از یک کودک ۵ ساله تا افراد کهنسال می‌توانند با تصاویر آن می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

وی همچنین با اشاره به مبالغ جوایز این مسابقه گفت: مبلغ جوایز این مسابقه رقم بسیار خوبی است که به برگزیدگان اهدا می‌شود و این در حالی است که برخی از مسابقه‌ها که صاحبانش، سرمایه‌های بسیار کلانی در کشور دارند، تنها ۲ میلیون تومان برای برگزیدگان اول مسابقه‌های خود در نظر می‌گیرند.

 

این هنرمند کاریکاتوریست افزود: این مسابقه علاوه بر داشتن جوایز بسیار خوب برای برگزیدگان دارای وجه معنوی است به این دلیل که این استیکرها دست به دست می چرخد و همه مردم از آنها استفاده می‌کنند و این احساس بسیار لذت بخشی است.

عظیمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های بعدی این مسابقه، استیکرهای متحرک طراحی و تولید شود.

 

بر این اساس، در بخش پایانی این مراسم، برگزیدگان جایزه سال استیکر معرفی و جوایز آنها اهدا شد.

علیرضا پاکدل، مهدی عزیزی و محمد افلاک سه برگزیده ویژه هیأت داوران بودند که لوح تقدیر دریافت کردند.

عاطفه گلشاهی جایزه اول این مسابقه را شامل ۱۳ میلیون تومان از آن خود کرد.

شهاب جعفرنژاد جایزه ۱۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داد.

شادی دلپاک جایزه سوم را شامل ۷ میلیون تومان دریافت کرد.

به همه راه یافتگان به نمایشگاه نیز مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا شد که این مبلغ به جایزه برگزیدگان نیز اضافه می‌شود.

 

به گزارش مهر ،در پایان این مراسم لوح یادبود جایزه سال استیکر از سوی هنرمندان و مسئولان به امضا رسید و عکسی به یادگار ثبت شد.

در ادامه این مراسم با حضور رئیس، دبیر و داوران جایزه سال استیکر و پرویز کرمی رئیس مرکز علم و فناوری ریاست جمهوری و مدیر فنی آیگپ، جایزه بخش نگاه مردمی این مسابقه به آیدین ارجمندی اهدا شد که شامل ۵ میلیون تومان وجه نقد بود.

 

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در سخنانی گفت: به هنرمندانی که این استیکرها را طراحی کرده‌اند، هزارآفرین می گویم. در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره موضوع اکوسیستم فناوری و نوآوری مرتب صحبت می‌شود. ما در این مرکز زیست بوم فناوری و نوآوری را ابداع کرده‌ایم که این زیست بوم درکشورهای پیشرفته ۲۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سالانه دارد و در حوزه انیمیشن و کارتون سهم ایران ۶۰ میلیارد تومان است. معاونت باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند ولی برخی از طرح‌ها در قالب این شرکت‌ها قابل تعریف نیست و بنابراین می‌توانند در قالب صنایع خلاق فرهنگی تعریف شود. شرکت‌های طراحی استیکر نیز اگر راه اندازی شود می‌تواند در قالب این شرکت‌های صنایع خلاق فرهنگی تعریف شود و از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید