برگزیت به پول انگلیس هم رسید!

    کد خبر :679322

قرار است انگلیس روز سی و یکم ژانویه (چهار روز دیگر) به طور رسمی از اتحادیه اروپا خروج شود و بانک مرکزی انگلیس نیز به مناسبت این رویداد از سکه ۵۰ پنسی جدید خود رونمایی کرده است.

به نقل از رویترز، طبق اعلام بانک مرکزی انگلیس طی یک سال‌آینده حدود هفت میلیون سکه وارد چرخه پولی این کشور خواهند شد.

ساجد جاوید، وزیر خزانه داری و دارایی انگلیس که مهمان اصلی رونمایی از این سکه بود گفت: خروج از اتحادیه اروپا یک نقطه عطف مهم در تاریخ انگلیس خواهد بود و ضرب سکه جدید نیز این رویداد مهم را به ما یادآوری خواهد کرد.

قرار بود از این سکه در ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ رونمایی شود، اما به دنبال مخالفت مجلس قبلی با لایحه پیشنهادی دولت، برگزیت به تاخیر افتاد. مجلس انگلیس سه مرتبه با لایحه دولت برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرد، اما سرانجام در انتخابات مجدد، حزب محافظه کار حاکم موفق شد حزب رقیب کارگر که طرفدار برگزاری همه پرسی مجدد برگزیت بود را به سختی شکست دهد و لایحه برگزیت را به تصویب برساند.

بر روی سکه‌های جدید، شعار ” صلح، رفاه و دوستی با همه ملت ها” ضرب شده است. قرار است از روز جمعه این هفته نخستین سکه ضرب‌شده جدید وارد چرخه پولی انگلیس شود. در حال حاضر پوند علاوه بر انگلیس، واحد پولی ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند نیز هست و سکه‌های جدید به تدریج تا پایان سال وارد چرخه پولی این کشور‌ها نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا،با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دو طرف احتمالا تا یک سال روابط کنونی خود را تحت عنوان ” دوره گذار” حفظ خواهند کرد. در همه پرسی سال ۲۰۱۶ مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، اما دو نخست‌وزیر قبلی یعنی دیوید کامرون و ترزا می‌از تحقق آن ناکام مانده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید