جمعه سوم دی صورت گرفت؛

برگزاری فستیوال موسیقایی ویژه کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا

    کد خبر :873735

اولین فستیوال موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا روز جمعه سوم دی با رقابت ۲۷ هنرمند کودک پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش مهر، جمعه سوم دی اولین فستیوال موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا برگزار شد. در این فستیوال ۲۷ کودک به رقابت پرداختند که از این بین هشت کودک اوتیسم، دو کودک سندروم دان و چهار کودک روشن دل بودند.

یکی از نکات جالب توجه این رویداد، حضورکودکانی بوده که در کنار هنرمندان کودک اوتیسم، سندروم دان و روشن دل به اجرای برنامه های خود پرداختند.

«بهار دلنشین»، «شکارآهو»، «پرخوانده»، «ملودی باخ» از برخی آثار اجرا شده در این فستیوال بود.

آیلین آگاهی یکی از اعضای هیات داوران این فستیوال گفت: برای اولین بار است که فسیتوالی در این سطح با حضور کودکان اوتیسمی سندروم دان و نابینا برگزار می شود. هدف از برگزاری همایش این بوده که نشان داده شود کودکان دارای اختلال اتی نظیر اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی نداشته و آنها نیز قادر هستند به مانند سایر افراد در تمامی فعالیت ها نظیر موسیقی حضور فعال و موفقی داشته باشند. درواقع اگر افراد جامعه به واژه های نظیری اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشند و طرز تفکر و نگاه خود را تغییر دهند موفقیت این افراد روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

به گفته وی در این مسابقه امتیازدهی کامل انجام شد با این وجود نتیجه نهایی مسابقه در فستیوال بعدی مشخص می شود و نفرات برتر در آن فستیوال با یک‌دیگر رقابت خواهند کرد. همچنین به منظور اینکه ثابت شود این کودکان مانند افرادی که دارای اختلال نیستند از تحمل لازم برخوردار هستند مقرر شد پس از چهار اجرای کودکان خاص، افراد بدون اختلال نیز اجرا نمایند.

آگاهی که تا به امروز دویست کنسرت مخصوص افراد اوتیسم، سندروم دان و روشن دل را هماهنگی و اجرا کرده است، در پایان اظهار کرد: به دلیل محدودیت های کرونا تبلیغات بالایی در فضای مجازی صورت نگرفت تا با توجه به شیوه نامه پروتکل های بهداشتی مشکلی در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

مجید بهبهانی عضو هیات داوران این فستیوال هم بیان کرد: سالها سابقه تدریس در موسیقی را دارم با این وجود آموزش موسیقی به کودکان دارای اختلال به معنی واقعی معلم و عشق است. البته به طور اتفاقی در فضای مجازی فیلمی از نوازندگی شاگردان خانم آگاهی را مشاهده کردم و در ادامه وقتی پیشنهاد برگزاری چنین فستیوالی مطرح شد با اشتیاق فراوان آنرا پذیرفتم.

مسعود نعمتی دیگر داور این فستیوال هم با ابراز خرسندی از برپایی چنین رویدادی گفت: برگزاری چنین فستیوال هایی در عین حال که انگیزه کودکان اوتیسم ی، سندروم دانی و روشن دل را افزایش میدهد، سبب می شود نگاه و طرز جامعه نیز بهبود پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید