برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراین

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۵۲
    کد خبر :959978
برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراین

صبح امروز «پنجشنبه ۲۴ آذر» سومین جلسه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

پیش از این و طی دو جلسه قبلی دادگاه، شکات و وکلای آنها، اشکالاتی به مرحله تحقیقات و نظرات کارشناسی موجود در پرونده گرفته بودند که قاضی با وارد دانستن این اشکالات، پرونده را بابت رفع برخی نواقص به دادسرا برگرداند و امروز و پس از رفع این اشکالات دادگاه برگزار گردید

در این دادگاه ۱۰ متهم از رده‌های نظامی مختلف حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی مهرانفر ضمن تسلیت شهادت جانباختگان پرواز PS۷۵۲ اوکراین و طلب مغفرت الهی برای آن‌ها، بیان کرد: دادگاه بر این باور و مصمم است تا برابر اصول دینی و قانونی که حاکم بر آیین دادرسی کیفری است، دادرسی عادلانه و منصفانه ای داشته باشد.

قاضی مهرانفر گفت: طی فرآیند تشکیل پرونده و بررسی آن، محتوای پرونده در اختیار وکلای شاکیان و متهمین بوده و آن‌ها از نزدیک در جریان موضوع هستند و پرونده را مطالعه کردند.

در ادامه جلسه قاضی مهرانفر از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه، کیفرخواست متهمان پرونده سانحه سقوط هواپیمایی ۷۳۷ کشور اوکراین را قرائت کند.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و تفهیم اتهامات به متهمان پرونده، قاضی مهرانفر با دعوت از شاکیان پرونده به جایگاه از آن‌ها خواست تا در خصوص پرونده صحبت و درخواست‎های خود را در دادگاه مطرح کنند.

تعدادی از شاکیان با حضور در جایگاه ضمن بیان مطالب خود، خطاب به رئیس جلسه دادگاه عنوان کردند: از ریاست این دادگاه می‌خواهیم با قاطعیت رای صالح و قاطعی صادر شود.

پس از حضور شکات و برخی از وکلای آن‌ها در جایگاه و بیان سخنانشان که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود، ختم جلسه را اعلام کرد.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید