برنامه نورتون برای ارائه یک موتورسیکلت جذاب به بازار

    کد خبر :867232
برنامه نورتون برای ارائه یک موتورسیکلت جذاب به بازار

شرکت نورتون «موتورسیکلت» یک نسخه اولیه از سوپربایک پرحجم V4 خود را معرفی کرده است که می‌تواند به سادگی نظر علاقه‌مندان به موتورهای سنگین را به خود جلب کند.

نکته اینجاست که به نظر می‌رسد تولد دوباره شرکت «نورتون موتورسیکلت» تحت مالکیت جدید خود یعنی شرکت TVS هند، با تغییر و تحولات بسیاری روبرو باشد و حالا موتورسیکلت قدرتمند V4CR آماده ورود به خیابان‌ها شده است.

به گزارش روزنامه همشهری، با یک مرکز تولید جدید به مساحت ۶۷۸۲ متر مربع در وست میدلندز، TVS خود را آماده می‌کند تا در سال‌های آینده حجم قابل‌توجهی را از طریق شرکت نورتون وارد بازار موتورسیکلت اروپا و جهان کند.

موتورسیکلت V4CR، یک کپی کامل و بدون مزاحمت از موتورسیکلت V4SVR است؛ ۱۸۵ اسب بخاری با موتور ۴ سیلندر ۷۲ درجه‌ای به گنجایش ۱۲۰۰ سی‌سی. در خصوص این موتورسیکلت ادعا شده است که احتمالا موتورهای قدرتمند و روز دنیا برابری می‌کند. موتورسیکلت‌هایی مانند کی‌تی‌ام ۱۲۹۰ سوپردوک آر از جمله آنها به‌شمار می‌آیند. اما تیم طراحی قسمت جلو و کناری را جدا کرده و به جای آن یک چراغ جلوی کوچک و گرد LED تعبیه کرده است.

می‌توان گفت که نگاه کردن به موتورهای ۴ سیلندر چندان جالب و خوب نیست، بنابراین نورتون انجین را با یک شکم و چند روکش جانبی کوچک پوشانده که همه چیز را به‌جز دینام و کلاچ پنهان می‌کند. اینگونه موتورسیکلت از پیچیدگی‌های درون‌اش راحت شده و بسیار زیباتر به‌نظر می‌رسد.

این در حالی است که می‌شود حدس زد، موقعیت و وضعیت سواری آن تقریبا با یک موتورسیکلت اسپورت یا همان سوپربایک‌ها یکسان است؛ با قاب، صندلی کوچک انفرادی، میله‌های گیره که تقریبا بدون تغییر ظاهر شده‌اند. به همین ترتیب، چرخ‌ها، اگزوز، سیستم تعلیق Ohlins و ترمزهای Brembo یکسان به نظر می‌رسند.

در اینجا باید گفت که به‌عنوان یک نمونه اولیه، بدون داشتن آینه، نشانگرها، پلاک‌ها و بازتابنده‌های نارنجی‌رنگش، این وسیله نقلیه کمی ساده به نظر می‌رسد، اما در مجموع، چه خوب و چه بد، این موتورسیکلت بسیار جمع‌وجور شده است و شرکت نورتون می‌گوید که در صورت تولید و ارائه به بازار، در رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای در دسترس خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید