بررسی پرونده محیط‌بان محکوم به اعدام در دیوان عالی کشور

    کد خبر :728175

سرهنگ جمشید محبت‌خانی به ایسنا گفت: محیط‌بان «مومیوند» در سال ۹۷ به اعدام محکوم اما در خرداد ماه ۹۸ با پیگیری‌ها و اعتراض‌های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به دادگاه فرستاد. در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان رای قصاص صادر و این محیط‌بان محکوم به اعدام شد.

وی ادامه داد: با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط‌بان «مومیوند» برای دومین بار به دیوان عالی کشور فرستاده شد و ما اکنون منتظر تصمیم دیوان عالی در این‌باره هستیم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به‌طور قطع اصلاح قانون استفاده از سلاح توسط محیط‌بانان که در قانون حمایت از محیط‌بانان به آن اشاره شده است، در این پرونده به محیط‌بان محکوم به اعدام کمک خواهد کرد.

در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه حافظت شده می‌شوند. خودرو آن‌ها که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود. محیط‌بان پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید