بررسی روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها درکمیسیون‌بهداشت

    کد خبر :843140

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با حضور وزیر بهداشت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفتگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر بهداشت درباره روند واکسیناسیون گزارشی داد و نمایندگان خواستار تسریع در این روند شدند همچنین بر لزوم رعایت دقیق پروتکل‌های درمانی و شفاف سازی و اطلاع رسانی تاکید شد.

وی ادامه داد: درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز بحث و بررسی صورت گرفت. نمایندگان ضمن بیان نگرانی‌های خود تاکید داشتند که اگر قرار بر بازگشایی باشد باید واکسیناسیون انجام شده و نحوه بازگشایی مدارس به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به استماع گزارش دیوان محاسبات در مورد هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا گفت: این گزارش نقاط ابهام بسیاری داشت، با وجود اینکه مصوبه یک میلیارد یورو مشمول نظارت دیوان نمی‌شود، اما مجلس دیوان محاسبات را ملزم به پیگیری کرد در نهایت به دلیل ابهامات مقرر شد تا در یک ماه آینده دیوان و مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به ارائه گزارش کامل کمی، کیفی و اقتصادی اقدام کنند.

شیخی افزود: همچنین مقرر شد علت عدم اختصاص صد میلیون یور هم بررسی شده و تحلیل کیفی اختصاص اعتبارات، تحلیل وجود یا عدم وجود تبعیض در توزیع‌های استانی منابع و ردیف‌های ابلاغی و تحلیل توزیع منابع دانشگاهی در دستور کار دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت که طبق بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس کمیسیون با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان مخالفت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید