Sports Tourer

نگاهی کوتاه به استیشن واگن جذاب اپل آسترا مدل ۲۰۲۲

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۵
    کد خبر :868045
بررسی اُپل آسترا Sports Tourer مدل ۲۰۲۲

از آنجایی که شرکت بیویک (یا بیوک) تبدیل به برندی با سیاست صرفاً بر تولید کراس اوور روبرو شده است، مدل‌های محبوبی چون Regal سدان، Encore و برادر استیشن زُمختش، یعنی TourX، از سال گذشته تولید نمی‌شوند. اکنون اپل یک نسخۀ بازطراحی شده از مدل هاچ بک، یعنی اُپل آسترا Sports Tourer را عرضه کرده که سابقاً با نام بیویک وِرانو در ایالات متحده عرضه می‌شده است.

این خودرو، مشابه با پژو ۳۰۸، بر روی پلتفرم استلانتیس EMP2 سوار است. آسترای جدید یک الهام افراطی از مدل پیشین خود است. اپل آسترا Sports Tourer یک استیشن واگن شیک، برگرفته از یک هاچ بک محبوب است. از آنجایی که اپل از زیر مجموعه‌های استلانتیس می‌باشد و دیگر از زیر مجموعه‌های GM نیست، امیدواریم که آسترا Sports Tourer نمونۀ خوبی از نسخۀ آمریکایی باشد، که اگر بیوک رگال TourX همچنان تولید می‌شد، از نظر ظاهری مشابه با هم می‌شدند.

این اولین بار است که اپل دست به همچین اقدامی می‌زند و از یک هاچ بک، یک استیشن واگن را تولید می‌کند. با این تفاسیر، آسترا Sports Tourer شاهد درب موتور با پیچ و تاب اسپورت، چراغ‌های عقب باریک، چراغ‌های جلوی LED و L شکل درون کاسه چراغ با دیلایت هستیم که این مدل را به یکی از جذاب‌ترین هاچ بک‌هایی تبدیل می‌کند که احتمال حضور در ایالات متحده را نیز دارد.

ابعاد و مشخصات فنی آسترا Sports Tourer

با وجود افزایش ۷ سانتی‌متری فواصل محور، طول این مدل به لطف کوچک‌تر شدن Overhang جلو (فاصلۀ گلگیر جلو تا سپرها) بطور کلی ۵.۸ سانتی‌متر کم‌‌تر شده است. فضای بار آسترا Sports Tourer در حالت عادی ۵۹۴ لیتر است و با تا شدن صندلی‌های عقب، این مقدار به ۱۶۳۳.۸ لیتر می‌رسد. همانطور که حدس می‌زدید، گزینه‌های موتوری همان گزینه‌های آسترا است که شامل یک پیشرانۀ ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با قدرت ۱۰۸ اسب بخار (در حالت بهینه ۱۲۸ اسب بخار) و یک پیشرانۀ ۱.۵ چهار سیلندر لیتری توربودیزل با قدرت ۱۲۸ اسب بخار است.

به نوشته رینگ اسپرت؛ برای اولین بار در تاریخ Sport Tourer، یک نسخۀ پلاگ این هایبرید (یا هیبرید) شامل پیشرانۀ ۱.۶ لیتری توربوشارژ و باتری با قدرت ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰.۶ نیوتون متر گشتاور است. یک پیشرانۀ دیگر که به مراتب قدرتمندتر است نیز وجود دارد که یحتمل قدرتی ۲۲۵ اسب بخار داشته باشد و پس از عرضه در بازار در میان گزینه‌ها قرار می‌گیرد.

به صورت استاندارد جعبه دندۀ شش سرعتۀ دستی درنظر گرفته شده است، درحالی که نسخه‌های قدرتمندتر اعم از PHEV، از انتقال قدرت هشت سرعتۀ خودکار بهره می‌برد. برای سهولت هرچه بیشتر، مدل‌های بنزینی و دیزلی از سامانۀ سفارشی “Intelli-Space” بهره می‌برند که قابلیت تغییر طول را فراهم آورده و شامل تنظیم در حالت بالا، پایین و پارک با زاویۀ ۴۵ درجه را داراست.

با توجه به موقعیت باتری‌ها، نسخه‌های PHEV از فضای بار کمتری برخوردارند؛ بطوری که در حالت عادی ۵۴۶.۵ لیتر و در حالت صندلی‌های تاشده به ۱۵۷۱.۶ لیتر می‌رسد. در حالت استاندارند سامانۀ اطلاع‌رسانی ۱۰ اینچی دیجیتال و یک نمایشگر ۱۰ اینچی مجزا با سامانۀ Apple CarPlay و Android Auto درون کابین قرار گرفته است. هنوز اطلاعات قیمتی در دسترس نیست، اما شروع ثبت نام پیش از عرضۀ نهایی و در اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید