برد شیرین سپاهان مقابل پاختاکور

  • ورزشی
  • جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۴۹
    کد خبر :904778

تیم‌های سپاهان و پاختاکور در چارچوب هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه ملک عبدالله بریده عربستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان سپاهان ایران دو بر یک پیروز میدان شد.

سپاهان که زنده نگه داشتن امیدهای صعود راهی جز پیروزی نداشت کار را با یاسین سلمانی جوان به جای رفیعی آغاز کرد، تغییری که سپاهان را در ۱۵ دقیقه مالک بازی کرد و طلایی پوشان ایران با استفاده از پاس‌های متعدد به دروازه پاختاکور نزدیک شد اما در این مقطع موفق به گلزنی نشد.

پاختاکور که در غیبت چران در حمله بی زهر و شور نشان داد که موجب شد سپاهان در حمله بی ترس باشد اتفاقی که ضد حملات پاختاکور را زهردار و خطرناک کرد اما ازبک‌ها در غیبت مهاجم اصلی خود موفق به استفاده از موقعیت‌ها نشدند.

اما به مرور سپاهان از شدت حملات خود کم کرد و پاختاکور با بازی تدافعی خود سعی در حفظ توپ در دفاع و پاس‌های کوتاه و استفاده از اندک حملات داشت که منجر به حمله خاصی از دو تیم نشد.

در دقیقه ۳۷ اولین موقعیت جدی بازی روی دورازه مظاهری ایجاد شد، هافبک پاختاکور روی توپ بلاک شده کرنر شوت محکمی را روانه دروازه سپاهان کرد که در آخرین لحظه نژاد مهدی خود را مقابل توپ قرار داد تا این ضربه روانه کرنر شد.

در دقایق پایانی نیمه اول پاختاکور تا حدی بازی خود را به شاگردان نویدکیا دیکته کرد اما این موضوع حمله جدی را ایحاد نکرد تا نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم با اشتباه عجیب اسماعیلی فر روی پاس به عقب به دروازه‌بان آغاز شد، جایی که چیزی نمانده بود تا پاس به عقب دانیال با قطع توپ مهاجم پاختاکور همراه شود اما خروج خوب مظاهری از این اتفاق جلوگیری کرد.

این اشتباه آغاز اشتباهات پرتعداد بازیکنان سپاهان در پاس و دفاع بود که دو موقعیت بسیار خوب نیز تقدیم مهاجمان پاختاکور کرد که این موقعیت‌ها با بی دقتی از دست رفت تا سپاهان بتواند دروازه خود را بسته نگه دارد.

در حالی که دوز اشتباهات بعد از ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه در حال افزایش بود نویدکیا با اضافه کردن جهانی و رفیعی سعی در تزریق روحیه جدید به تیم خود داشت با تواند بازی که تحت مالکیت پاختاکور بود را از چنگ آنها در بیاورد.

سپاهان با وجود این تعویض‌ها تنها از شدت حملات پاختاکور کم کرد و نتوانست موقعیت جدی تا دقیقه ۷۰ روی دروازه ازبک ها ایجاد کنند و در این دقایق اسماعیلی فر با پاس رفیعی با دروازه بان حریف تک به تک شد اما ضربه او روی تک موقعیت سپاهان دقت کافی را نداشت.

در ۲۰ دقیقه پایانی نویدکیا با اضافه کردن شهباززاده تمام توان خود را برای تغییر نتیجه به کار گرفت، تغییری که در دقیقه ۷۶ نتیجه داد، شهباززاده روی سانتر ارسالی جهانی از سمت چپ و تأثیر مغانلو در موقعیت گلزنی قرار گرفت و بعد از یک استپ مطمئن سپاهان را پیش انداخت.

با این گل پاختاکور بار دیگر به شدت حملات خود افزود و خیلی زود روی یک کار تیمی از سمت راست سپاهان سانتری دقیق را روانه محوطه جریمه سپاهان کرد که علی جانف با ضربه سری آرام و دقیق در دقیقه ۷۹ کار را مساوی کرد.

بعد از این گل بازی جذاب‌تر دنبال شد و هر دو تیم در موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند و در دقیقه ۹۱ پاختاکور با ضربه تیرک فاصله چندانی تا گلزنی نداشت اما برگشت همین توپ روی سانتر رضا میرزایی به شهباززاده رسید تا سپاهان با درخشش شهباززاده دو بر یک پیروز شود.

مهر/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید