برخی دانش‌آموزان البرزی در ایام امتحانات ریتالین مصرف می‌کنند؟

    کد خبر :289305

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در خصوص بحث شیوع مصرف ریتالین در بین دانش‌آموزان در ایام امتحانات تاکید کرد: اینکه به عنوان مسئول آماری را تایید یا رد کنم مستندی در اختیار ندارم و اعتقاد دارم مسئولان حتما باید برای ارائه آمار پایه پژوهشی داشته باشند.

خسرو ساکی در گفت و گو با ایسنا در خصوص موضوع شیوع مصرف ریتالین در بین دانش‌آموزان و اینکه آیا این مساله در استان البرز نیز مطرح است یا خیر گفت: ما در کرج و البرز پایشی نداشتیم و امکان این پایش نیز وجود ندارد و نمی‌دانم بر چه اساسی این موضوع اعلام شده است.

وی افزود: وقتی که بخواهیم آمار ارائه کنیم حتما باید کار پژوهشی انجام دهیم در حالی که بنده در آموزش و پرورش چه در سطح ملی و چه در سطح استانی چنین پژوهشی ندیدم، گزارشی هم تاکنون به ما منعکس نشده است، بنابراین در رد و یا تائید آمار وزارت بهداشت مستندی در اختیار ندارم و معتقدم یک مسئول برای ارائه یک آمار حتما باید کار پژوهشی انجام داده و گزارش مبتنی بر یک تحقیق دقیق باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به اینکه برنامه آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع در استان چیست گفت: در البرز طرحی به نام نماد که مخفف نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است داریم که با مشارکت 14 دستگاه در حال اجراست و می‌تواند همین موضوع را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد: اکنون این طرح در 6 مدرسه نظرآباد در حال اجراست ولی چنین اطلاعاتی(مصرف ریتالین توسط دانش‌آموزان) هنوز از آن حاصل نشده است.

این مسئول اظهار کرد: در این طرح با تشکیل پرونده الکترونیکی، برای هر دانش‌آموز آسیب‌دیده و در معرض آسیب تدابیری اندیشیده شده تا مددکاری لازم انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید