برخورد عجیب و غریب با دختر تاریخ‌ساز ورزش ایران!

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۳۹
    کد خبر :886041
برخورد عجیب و غریب با دختر تاریخ‌ساز ورزش ایران!

دختر تنیس‌باز ایران از هدف خود که حضور در مسابقات گرند اسلیم بود صحبت کرد، هدفی که به عقیده برخی برای دختر تاریخ‌ساز کشورمان ناممکن بود.

شاید پیش از این تنها خبری که از تنیس می‌شنیدیم، سقوط و صعودهای تکرار شونده تیم ایران در مسابقات دیویس کاپ بود اما در حال حاضر یک دختر ۱۷ ساله با تاریخ‌سازی‌های اخیر خود باعث شده درهای جدیدی به روی تنیس ایران باز شود. قرار گرفتن بین ۱۰۰ بازیکن اول رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرند اسلم جوانان استرالیا اتفاقات بی‌نظیری بود که این دختر تنیس باز رقم زد و اکنون دیگر نه تنها در ایران بلکه در جهان او را به عنوان یک تاریخ‌ساز می‌شناسند. البته او در آغاز راه قرار دارد و انتظار است که حمایت شود تا درهای بسته دیگری را بر روی تنیس ایران باز کند.

راه جدیدی را شروع کرده‌ام

مشکات‌الزهرا صفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه پرونده گرنداسلم استرالیا بسته شد و اکنون چه هدف‌های دیگری در ادامه سال ۲۰۲۲ دارد، بیان کرد: هدف من بازی کردن در سه گرند اسلم دیگر سال است. همچنین در نظر دارم در مسابقات بین‌المللی دیگری (J۱ و J۲) بازی کنم تا جایگاه خود را در رنکینگ جهانی بهتر کنم و شانس بیشتری برای حضور در جدول اصلی مسابقات داشته باشم. ازطرفی چند ماه دیگر می‌خواهم وارد مسابقات رده بزرگسالان شوم. این یک راه جدید برای من است که امیدوارم این راه برایم ادامه‌دار باشد.

حمایت بیشتری نیاز دارم

او در پاسخ به این پرسش که برای رسیدن به هدف‌هایی که دارد، روی حمایت‌ها هم حساب کرده است؟ تصریح کرد: امیدوارم در این راه حمایت بیشتر مسئولان را داشته باشم و اسپانسرهای بیشتری پیدا شوند چون تا قبل از اینکه وارد گرند اسلم شوم تمام هزینه‌هایم را خانواده‌ام پرداخت می‌کرد. از گرند اسلم، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و باشگاهم کمکم می‌کنند اما من نیاز به حمایت بیشتر دارم و شاید با این کمک‌ها نتوانم مسابقات زیادی را شرکت کنم و باید دنبال اسپانسر بزرگی باشم.

ورزش حرفه‌ای چارچوب‌های خاص خود را دارد

دختر تنیس باز ایران در پاسخ به این پرسش که حضور در ورزش حرفه‌ای چقدر زندگی او را متفاوت از هم سالان خود کرده است؟ گفت: من از سن هشت سالگی تنیس را شروع کردم. ورود به ورزش حرفه‌ای چارچوب‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد. برای همه مسائل حتی خوابیدن، باید برنامه‌ریزی منظمی داشت تا بازیکن بتواند نتیجه کار خود را در طول سالیان دراز بگیرد. من برای رسیدن به شرایطی که الان دارم پروسه ۸ تا ۹ سال را پشت سرگذاشتم و برنامه‌ریزی بسیار دقیقی داشتم. از طرفی من در کنار ورزش حرفه‌ای، درس هم می‌خوانم و اکنون در سال آخر دبیرستان هستیم و تلاش می‌کنم در کنار تنیس، درسم را هم ادامه دهم.

مربی‌ام تجربیات خوبی را به من منتقل کرد

صفی در مورد اینکه با مربی اهل کرواسی تمرین می‌کند و چقدر این فرد در تغییر سبک تنیس او موثر بوده است، تاکید کرد: حدود سه سال است با مربیانی از کرواسی تمرین می کنم که سابقه حضور در گرند اسلم‌ها را دارند و رنکینگ خودشان هم زیر ۱۰۰ جهان بود. از این رو توانستند خیلی به من کمک کنند و تجربیات خوبی را به من من منتقل کرده‌اند. در این سال‌ها در مسابقات بین المللی زیادی شرکت کردم. در سال ۲۰۲۱، در ۱۲ مسابقه بین‌المللی شرکت کردم که در ۷ مسابقه فینالیست شدم و شش عنوان قهرمانی به دست آوردم.

وقتی حرف از گرند اسلم می‌زدم، عجیب و غریب رفتار می‌کردند

او در پاسخ به این پرسش که رسیدن به هدف چه حسی دارد، گفت: من زمانی که متوجه شدم اصلا گرند اسلم چیست، به آن به شکل هدف نگاه کردم. البته بقیه وقتی متوجه شدند که هدف من چیست عجیب و غریب رفتار کردند و آن را ناممکن می دانستند. خدا را شکر با تلاش و پشتکار خودم و حمایت خانواده ام و کمک های باشگاهم و فدراسیون این اتفاق خوب را رقم زدم. حضور در جدول اصلی گرند اسلم یک تاریخ‌سازی بزرگ برای ورزش ایران یک اتفاق خوب برای زندگی حرفه‌ای خودم بود. الان می‌توانم این را بهتر توضیح بدهم که شرکت در گرند اسلم در رشته تنیس خیلی مهم است. من توانستم به آن برسم و در کنار بازیکنان مطرح جهان باشم و بازی آنها را از نزدیک ببینم. امیدوارم سطح تنیس بیشتر از این بالا برود و سال‌های بعد چند بازیکن از ایران داشته باشیم که در این رویداد شرکت می‌کنند.

الگوهای جهانی صفی در تنیس

صفی در پاسخ به این پرسش که در تنیس بازیکنان مطرحی وجود دارند و نحوه بازی کدام از آنها مورد توجه او است؟ تاکید کرد: نحوه بازی رافائل نادال از کودکی من را به تنیس علاقه‌مند کرد. در زنان هم سیمونا هالپ که جنگنده و دونده است و من از این خصوصیات بازی‌اش، الگوبرداری کرده‌ام.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید