برج تجاری زنگبار؛ طراحی برج آفریقایی با الهام از بازی دومینو / عکس

    کد خبر :841880
برج تجاری زنگبار؛ طراحی برج آفریقایی با الهام از بازی دومینو

در صورت به ثمر رسیدن پروژه برج تجاری دومینو زنگبار، این سازه زیبا به دومین ساختمان بلند آفریقا و یک مقصد گردشگری مهم برای کمک به تقویت اقتصاد و صنعت گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد.

شیوع بیماری کووید-19 چند مانع جدی را در مسیر پیشرفت صنعت گردشگری، به ویژه در کشورهایی که برای خروجی اقتصادی خود به این صنعت متکی هستند، ایجاد کرده است. در واکنش به این شرایط، معماران به امید جذب نظر گردشگران از سراسر جهان، برخی از جسورانه‌ترین و الهام بخش‌ترین طرح ها را که از آسمان خراش های آپارتمانی تا موزه های شناور را شامل می شوند، ارائه کرده اند.

معماران و طراحان داخلی شرکت اکس‌کشیا طرح هایی را برای برج تجاری دومینو زنگبار ارائه کرده اند. شکل ظاهری این آسمانخراش با الهام از بازی دومینو شکل گرفته و ساخت آن در زنگبار، مجمع الجزایر نیمه خودمختار در سواحل شرق آفریقا، برنامه ریزی شده است. پس از تکمیل، این آسمانخراش 70 طبقه عنوان دومین ساختمان بلند آفریقا را به خود اختصاص خواهد داد و می تواند محرکی برای صنعت گردشگری محلی زنگبار باشد.

مجموعه نهایی زمینی به مساحت 370 هزار متر مربع را پوشش خواهد داد و از 360 بلوک دارای یک سکوی بازدید در بالاترین نقطه خود تشکیل خواهد شد. این برج به عنوان یک مقصد گردشگری برجسته عمل خواهد کرد. اکس‌کشیا در ابتدا قصد داشت تا پروژه برج دومینویی را در کشورهای دیگری مانند ویتنام و عربستان اجرایی کند، اما قرارداد اخیر با گروه ای‌آی‌سی‌ال تانزانیا و مدیریت کرولند ادینبورگ، ساخت آن در زنگبار را در دستور کار اکس‌کشیا قرار داده است.

این برج میزبان 560 واحد مسکونی و تاسیسات هتل و اسپا پنج تا شش تاره خواهد بود. زمین گلف، سالن برگزاری مراسم عروسی، و تفریحگاه برای قایق های تفریحی و کشتی های کروز در جزیره خصوصی از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

به گزارش عصر ایران، انتظار می رود برج تجاری دومینو زنگبار یکی از ویژگی های نمادین بین المللی، و تسهیل کننده فرصت های گردشگری، فرهنگی و تجاری در منطقه باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید