برای انتخابات 1400 به عکس یادگاری با غربی‌ها نیاز دارند

  • سیاسی
  • شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
    کد خبر :616999

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: جریان سازش برای انتخابات ۱۴۰۰ و انتخابات مجلس به عکس با مقامات اروپا و آمریکا نیاز دارد؛ این افراد دوست دارند نماد صلح‌جویی و ارتباط با غرب باشند.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با این یقین که خروج ترامپ از برجام موجب خروج ایران از برجام خارج نخواهد شد، سناریوی پلیس خوب و پلیس بد را طی ۱۷ ماه گذشته بازی کردند، گفت: بر اساس این سناریو اروپا باید ایران را در برجام نگه می‌داشت و در مقابل آمریکا، فشار فزاینده روانی، تحریمی و اقتصادی علیه ایران را سازماندهی می کرد.
وی افزود: طبق این سناریو اروپا در عمل با آمریکا در زمینه تحریم ایران همکاری اما با زبان و دیپلماسی، ایران را در برجام نگه داشت.
سناریوی آمریکا و اروپا، حفظ ایران در برجام بود
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپا تلاش داشت با ترساندن ایران از «مکانیسم ماشه» که در برجام پیش‌بینی شده بود از یک سو و وعده و وعید از سوی دیگر، ما را در برجام نگاه دارد. تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا انجام شد که هدف اصلی آن فروپاشی نظام اقتصادی ایران و ایجاد فضای روانی و شورش مدنی در ایران بود.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا اظهار داشت: اجرای این سناریو تا زمانی که جمهوری اسلامی و جریان مقاومت نسبت به لزوم باقی ماندن ایران در برجام تاکید داشتند، ادامه داشت. تا اینکه جمهوری اسلامی استراتژی مقاومت فعال را در دستور کار خود قرار داد و جریان مقاومت نیز در منطقه نقش آفرینی فعال نمود، حماس در فلسطین، حزب‌الله لبنان در منطقه و انصارالله در یمن در این زمینه نقش مهمی ایفا کردند.ان ر
جبهه مقاومت در منطقه، ایران را از لاک دفاعی بیرون آوردند
وی با بیان اینکه ایران با اجرای استراتژی مقاومت فعال از لاک دفاعی بیرون آمد، گفت: در این شرایط استراتژی تقسیم کار اروپا و آمریکا به پایان کار خود رسید و با ورود ایران به فاز مقاومت فعال، سناریوی پلیس خوب و پلیس بد غرب شکست خورد.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: استراتژی پلیس خوب و پلیس بد تا زمانی برای اروپا و آمریکا معنا داشت که بتوانند ایران را در لاک دفاعی نگه دارند، در این شرایط گذر زمان به نفع غرب بود زیرا تاثیرات تحریم در اقتصاد ایران بروز و ظهور بیشتری پیدا کرده و نارضایتی های اجتماعی افزایش می یافت. منافقین و فضای مجازی رسانه های غرب نیز در این راستا سازماندهی شده بودند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: پس از اتخاذ استراتژی کنش و مقاومت فعال از سوی جمهوری اسلامی، اروپا و آمریکا در یافتند که دیگر گذر زمان به نفع آن ها نیست، بنابراین دیگر معنا ندارد که اروپایی ها در کنار ایران ژست دوستانه بگیرند و باید تغییر فاز دهند و علنا در کنار آمریکایی‌ها بایستند تا بتوانند اجماع بین المللی علیه ایران ایجاد کنند و فشار فزاینده ای را به ایران وارد آورند.
اگر از ابتدا مقاومت فعال را پیش می‌گرفتیم، دچار نوسانات اقتصادی نمی‌شدیم
وی تصریح کرد: اگر همزمان با خروج آمریکا از برجام رویکرد مقاومت فعال را در پیش می‌گرفتیم و زمان را از دست نمی‌دادیم نوساناتی که در حوزه اقتصاد و نارضایتی مدنی ایجاد شد به وجود نمی‌آمد و غرب به لاک دفاعی می رفت.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها مطمئن بودند که ما از برجام خارج می‌شویم، یقیناً از برجام خارج نمی‌شدند. در واقع آمریکا و اروپا مطمئن بودند که خط سازش در ایران تمام تلاش خود را برای حفظ برجام خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد به این زودی‌ها ایران از برجام خارج شود.
آمریکا به خط سازش در ایران امیدوار بود
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا در خصوص دیدار روحانی با نخست وزیر فرانسه و انگلیس بعد از بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: به نظر من آقای روحانی اصلاً نباید به نیویورک سفر می‌کرد. با کارشکنی‌هایی که آمریکا در صدور ویزا برای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان آنها انجام داد نباید رئیس جمهور به آمریکا سفر می‌کرد اما جریان سازش تلاش داشت به هر قیمتی در سازمان ملل حضور یافته و با سران اروپا عکس یادگاری بگیرد.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه جریان سازش و غرب گرا دچار «کیش شخصیت» است، گفت: جریان سازش و غربگر در برابر غرب دچار استحاله شده است؛ این جریان در برابر غرب خاضع است و در برابر مردم قلدر و زورگو.
غربگرایان داخلی فقط اصل سفر به نیویورک برایشان موضوعیت داشت
وی افزود: خط سازش توسط کسانی اداره می‌شود که دچار کیش شخصیت هستند، این افراد حل شده در فکر و آرمان و آرزوی غرب هستند. جریان غرب گرا این حقارت را پذیرفت تا به نیویورک سفر کند زیرا اصل سفر به نیویورک و دیدار با سران غربی و اروپایی و آمریکایی برای آنها موضوعیت دارد.
نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: برخی افراد هستند که وقتی به آنها پیشنهاد می‌دهیم به افغانستان بروید ناراحت می‌شوند اما اگر به آنها بگوییم بروید پاریس خوشحال می شوند، ۴ روز به پاریس سفر می‌کنند و ۴۰ روز تعریف می‌کنند این افراد دچار کیش شخصیت هستند.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا تاکید کرد: جریان سازش دچار خودباختگی فکری- فرهنگی است. سبک زندگی این افراد به گونه ای بوده است که آنها را وابسته، سازشکار و غرب گرا را تربیت کرده است. جریان سازش حیات خود را در نفس کشیدن در غرب می داند و حاضر است هر هزینه ای برای سفر به غرب و تنفس در این فضا بپردازد. این افراد خود را در چهارچوب فکر و فرهنگ غرب تعریف می‌کنند و عمل سیاسی آن ها سفر به پاریس و نیویورک به هر قیمتی است.
سناریوی مرعوب سازی مردم از دشمن برای تحمیل مذاکره با غرب
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در خصوص برنامه های جریان سازش پس از شکست در برجام گفت: جریان غرب گرا و سازش تلاش دارد با بزرگ کردن دشمن و با مرعوب سازی مردم نسبت به دشمن و احتمال وقوع جنگ، نظام را وادار به مذاکره و امتیاز دادن به دشمن کند. در ماجرای برجام با وعده و وعید به مردم، مذاکره کردند و امتیاز دادند. پس از شکست برجام با مرعوب ساختن جامعه به دنبال تحمیل مذاکره و امتیاز دادن به غرب هستند.
وی افزود: جریان غرب گرا سال ۹۶ نیز با ترساندن مردم از موشک‌های دشمن توانست انتخابات را بِبَرَد. این ادراک سازی با پول، رسانه، شایعه و با بکارگیری هنر انجام می‌شود.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: در حال حاضر نیز سلبریتی ها، برخی مدیران درجه یک اقتصادی، بخشی از روشنفکران و گروهی از جریانات سیاسی کشور که زنجیره ای به هم پیوسته هستند و از اتاق فکر بی‌بی‌سی و voa خط می گیرند در حال اجرای سناریوی مرعوب سازی مردم هستند. در واقع سناریوی مرعوب سازی، نقشه جدید جریان سازش برای احیای مذاکره با غرب است.
جریان سازش در انتخابات به عکس یادگاری با غربی‌ها نیاز دارد
عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: جریان سازش برای انتخابات سال ۱۴۰۰ و سال ۱۳۹۸ به عکس با روسای جمهور اروپا و آمریکا نیاز دارد. این افراد دوست دارند که نماد صلح جویی و ارتباط با غرب باشند.
قاضی زاده ادامه داد: جریان غرب گرا برای زنده ماندن به آرای قشر خاکستری نیازمند است. این افراد در عرصه سیاست و اقتصاد شکست خورده اند لذا با وعده های رادیکال فرهنگی به دنبال کسب رای قشر خاکستری جامعه هستند، قشری که برایشان آزادی فرهنگی مهم است. لذا جریان غربگرا اینگونه القا می‌کند که اگر ما سر کار باشیم این جریان آزادی بیشتری دارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر به فضایی که در مجلس وجود دارد دقت کنید، دوستانِ جریان خاص به هیچ عنوان از اقتصاد، اشتغال و بیکاری صحبت نمی‌کنند و بیشتر موضع گیری این جریان در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
دیپلماسی دولت درگیر کشورهای اروپایی بی‌ارزش شده است
قاضی زاده هاشمی با انتقاد از ضعف دیپلماسی خط سازش در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و کشورهای مهم جهان در شرایط تحریم گفت: متاسفانه جریان غرب گرا با دیپلماسی ضعیف در شرایط تحریم حمایت کشورهایی مثل چین، روسیه و هند را از دست داد زیرا تلاش داشت با کشورهایی مثل بلژیک و هلند که ارزشی از نظر ارتباطات اقتصادی ندارند و کشورهای دسته چندم جهان هستند، ارتباط برقرار کند.
وی با بیان اینکه جریان غرب گرا و سازش در غرب استحاله شده است ادامه داد: متاسفانه سفارتخانه‌های ایران در کشورهایی مثل اندونزی نیمه تعطیل است، در کشور هایی مثل چین و هند ماه ها سفیر نداشتیم. اما وزارت خارجه درگیر انتخاب سفیر برای کشورهای کوچک اروپایی بود. وزارت امور خارجه منحصر به ۴ یا ۵ نفر شده است.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت: وزارت خارجه به عنوان یک سازمان قوی فعالیت نمی‌کند و اولویت‌بندی ارتباط با کشورهای مختلف وجود ندارد که بر اساس آن وزیر امور خارجه سفرها و رایزنی های خود را برنامه ریزی کند.
سازش با کشورهای منطقه پرثمرتر از سازش با اروپا و آمریکاست
وی با تاکید بر اینکه آنچه برای ما دارای اهمیت استراتژیک است حل و فصل مسائل ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، گفت: وزارت امور خارجه و غرب گراها تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با آمریکا و اروپا کردند. اگر با همان منطق سازشکاران هم بخواهیم به موضوع نگاه کنیم حضرات اولویت بندی‌شان غلط است، ابتدا باید از کشورهای همسایه شروع کنند. سعی می کردند مسائل ایران را با عربستان، امارات و قطر حل کنند. اگر قرار است با کشوری سازش کنیم بهتر است این مذاکرات با کشورهایی انجام شود که ایران در آنها دارای عمق استراتژیک است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در صورتی که مشکل ایران با عربستان و امارات حل شود و بین آنها و اسرائیل فاصله ایجاد شود، سطح تنش ما در منطقه کاهش می‌یابد اما جریان سازش دائماً تلاش می کند تا با آمریکا به نتیجه برسد. سازش با کشورهای منطقه برای این جریان پر ثمرتر از سازش با اروپا و آمریکا است.
وی افزود: جریان سازش تلاش کرد تا با آمریکا و اروپا به نتیجه برسد اما چون عربستان و امارات را توجیه نکرده بودند این دو کشور میلیاردها دلار هزینه کرد تا تسلیحات خریداری کنند و علیه ایران تجهیز شوند.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه جریان سازش در ایران غرب گراست و حیات خود را در ارتباط با غرب می دانند گفت: کشورهای عربی پیوند خود را با اسرائیل علنی کردند، این علنی شدن به علت پَستی این کشورها و وابستگی آنهاست اما دلیل دیگر آن عدم هوشمندی سیاست خارجی دولت است.
جریان سازش منطقه را رها کرده است
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا ادامه داد: وزارت امور خارجه با دیپلماسی فعال در چارچوب سازمان کنفرانس اسلامی که برای عملی کردن آرمان فلسطین ایجاد شده است، می‌توانست با همکاری کشور اندونزی و ترکیه اجازه ندهد این ارتباطات علنی شود.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه جریان سازش تاکتیک های خود را تغییر داده است، گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی اقلاً اهمیت کشورهای منطقه را می‌شناخت و با کشورهای منطقه روابط خوبی داشت وارتباطات ایران با کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان و عربستان را حفظ کرد اما جریان فعلی سازش، منطقه را رها کرده و کیلومترها آن طرف‌تر به دنبال ارتباط با اروپا و آمریکا رفته است.
قاضی زاده هاشمی گفت: اروپا و آمریکا نمی‌توانند برای ما مشکل امنیتی ایجاد کنند. باید عربستان، امارات و بحرین را مهار کنیم تا شیعیان را کشتار نکنند. خط سازش همه این موضوعات را رها کرده و کیلومترها آن طرف‌تر به دنبال مذاکره با اروپا و آمریکا رفته است. کشورهای عربی، ناتوی عربی را علیه ایران ایجاد کرده‌اند و کشورهایی مثل مصر، سودان و جیبوتی را رو به روی ما قرار دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید