تنش آبی در 300 شهر کشور

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶
    کد خبر :898263

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اعلام کرد: برای کاهش مشکل تنش آبی از طرح‌های جدیدی مانند خطوط انتقال آب ، ساخت تصفیه خانه‌ها و استفاده از منابع آب جدید بهره برداری کردیم تا این مشکل در کوتاه ترین زمان به حداقل ممکن برسد، نزدیک 300 شهر از جمله برخی از شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها در شرایط تنش آبی قرار دارد که حل این مشکل در صدر طرح‌های زیربنایی قرار گرفته است و دولت از آن حمایت کامل می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: نگرانی بابت تامین اعتبار طرح‌های جدید وجود ندارد و در بودجه 1401 راهکارهای مختلفی برای رفع آن در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش کشاورزی طرح های نیمه تمام آبرسانی داریم که بر اساس پیش بینی ها با سرعت زیاد تکمیل می شود.

محرابیان در گفتگو با تسنیم تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی در کشور، کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کرده و از طرح‌های نوین آبیاری استفاده کنند که در این خصوص با اقدام وزیر جهاد کشاورزی، بندی در بودجه 1401 قرار داده شد که دولت از فناوری‌ها و طرح‌های نوین آبیاری حمایت جدی خواهد کرد.

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: از اولویت های مهم وزارت نیرو تامین آب بخش زیست محیطی کشور است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمد گفت:

    اجداد ما. در ۵ سال پیش. پیشتر وقتی امدن. فلات. ایران. برای. هر. قسمتی. کارایی. در نظر داشتن. .‌یعنی. هر قسمت از . سر زمین برای. کاری . بعد مساحت ایران ۳ برابر بود. دریای سیاه. . جیهونو . دجله .خلیج فارس . ۳ تاش از بین رفته . یکیش هست. . و بدر نخور ترین جاها مونده ۸۰ در صد بی اب علف . کویر. مشکل اینه . وگرنه ۷ هزار سال پیش. اون بند گان خدا فکر همه جا بودن

دیدگاهتان را بنویسید