با سیاست جدید اپل تعمیر آیفون در خانه امکان‌پذیر می‌شود

    کد خبر :862812
با سیاست جدید اپل تعمیر آیفون در خانه امکان‌پذیر می‌شود

برنامه «Self Service Repair» به کاربران اجازه می‌دهد آیفون‌های خود را در خانه تعمیر کنند.

اپل اطلاعیه بزرگی برای صنعت تعمیر دستگاه‌های هوشمند دارد. برنامه جدید «Self Service Repair» به مشتریان این امکان را می‌دهد که تعمیرات دستگاه‌ها را خودشان انجام دهند؛ از تعمیرات رایج می‌توان به تعویض باتری، تعویض صفحه‌نمایش آیفون و موارد دیگر اشاره کرد.

به گزارش زومیت، از طریق برنامه جدید Self Service Repair، مشتریان به قطعات و ابزارهای اصلی اپل برای تکمیل تعمیرات دسترسی خواهند داشت. اپل می‌گوید Self Service Repair ابتدا برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ و سپس مک‌های M1 در دسترس قرار خواهد گرفت. این برنامه ابتدا در ایالات متحده آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی خواهد شد و پس از آن کشورهای دیگر به آن اضافه می‌شوند.

اپل درباره Self Service Repair توضیح می‌دهد:

اپل امروز Self Service Repair را معرفی کرد. در این برنامه مشتریانی که می‌توانند دستگاه‌های خود را تعمیر کنند، به قطعات و ابزارهای اصلی اپل دسترسی خواهند داشت. Self Service Repair که ابتدا برای سری‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ در دسترس قرار می‌گیرد، به‌زودی برای رایانه‌های مک با تراشه‌های M1 نیز ارائه می‌شود. همچنین باید گفت که این برنامه اوایل سال آینده در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت و در طول سال ۲۰۲۲ به کشورهای دیگر گسترش می‌یابد. مشتریان به بیش از ۵۰۰۰ ارائه‌دهنده خدمات مجاز اپل (AASP) و ۲۸۰۰ ارائه‌دهنده تعمیرات مستقل می‌پیوندند که به این قطعات، ابزارها و دستورالعمل‌ها دسترسی دارند.

اپل می‌گوید فاز اولیه این برنامه به مشتریان امکان دسترسی به قطعات و ابزارهای اصلی اپل را برای متداول‌ترین ماژول‌های سرویس‌شده مانند نمایشگر آیفون، باتری و دوربین می‌دهد. این شرکت می‌گوید «قطعات مرتبط با تعمیرات بخش‌های دیگر در اواخر سال آینده در دسترس خواهد بود».

در بیانیه‌ای، جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل، گفت این برنامه جدید به مشتریان در صورت نیاز به تعمیر دستگاه‌های خود، «انتخاب بیشتری» می‌دهد:

دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل، به مشتریان ما حق انتخاب بیشتری هنگام تعمیر دستگاه می‌دهد. در سه سال گذشته، اپل تعداد مکان‌های خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزش‌های اصلی اپل را تقریباً دو برابر کرده است و اکنون ما گزینه‌ای را برای کسانی که می‌خواهند تعمیرات دستگاه را خودشان انجام دهند، ارائه می‌کنیم.

این یک گامی بزرگ از سوی اپل است زیرا این شرکت تاکنون به‌طور کلی با هر نوع تعمیرات در خانه یا حتی تعمیرکاران شخص ثالث مخالفت کرده است. از طریق این برنامه، مشتریان می‌توانند قطعات اصلی اپل و دیگر موارد مورد نیاز را خودشان خریداری کنند. البته ما همچنان منتظر جزئیات بیشتر در مورد مواردی مانند قیمت قطعات و دسترسی آن‌ها هستیم.

این اعلامیه همچنین در حالی منتشر می‌شود که اپل در بحبوحه جنبش «حق تعمیر» با فشار فزاینده‌ای مواجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید