جدیدترین اخبار
5 تیر 1400 ساعت 15:26 اقتصادی کد خبر :822247
برای چاپ کلیک کنید

با سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان آشنا شوید

با سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان آشنا شوید

این موتورسیکلت برقی عجیب به لطف یک حفره بزرگ در مرکز خود که تا ۶۹ درصد اصطکاک آن را کاهش می‌دهد، می‌تواند به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت برسد و عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان را تصاحب کند.

همه ما در دوران کودکی در هنگام دوچرخه سواری متوجه شده‌ایم که هرچه بیشتر سرعت می‌گیریم، اصطکاک هوا بیشتر می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به سرعت بالا برای طراحی سریع‌ترین موتورسیکلت دنیا باید راهی در برابر این مانع سرعت پیدا کنند.

این همان کاری است که “رابرت وایت” طراح سریع‌ترین موتورسیکلت برقی جهان با قرار دادن یک حفره در مرکز آن انجام داده و نتایجی که به دست آورده بسیار خیره کننده است.

“وایت” که بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت “وایت کانسپت” است، یک مهندس با ۲۲ سال تجربه کار روی اتومبیل‌های فرمول یک و سایر مسابقات اتومبیل‌رانی است. اما به لطف اندازه بزرگتر اتومبیل‌ها، طراحی ایرودینامیک آنها آسان‌تر است.

از طرف دیگر، موتورسیکلت‌ها کوچکتر هستند و باید جایگاه نشستن انسان روی آن نیز در نظر گرفته شود. بنابراین هنگامی‌که “وایت” می‌خواست سریع‌ترین موتورسیکلت دنیا را طراحی کند، لازم بود که فکر تازه‌ای کند.

تجربه او در مسابقات اتومبیل‌رانی به او در مورد “اثر ونتوری” به اندازه کافی آموخته بود. اتومبیل‌های مسابقه‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند هوا را از رو، زیر و اطراف خود عبور دهند. اما برای کاهش اصطکاک در وسایل نقلیه، کافی است اجازه دهید هوا از داخل آنها عبور کند. این کار با ایجاد تونل‌هایی در طراحی بدنه انجام می‌شود که هوا به آسانی از آن عبور کند.

“وایت” برای طراحی موتورسیکلت جدید خود موسوم به “WMC۲۵۰EV” از همین اصل استفاده کرد. او یک تونل یا حفره بزرگ کربنی در مرکز آن قرار داد تا هوا به راحتی از آن عبور کند.

اگرچه به نظر می‌رسد این کار بسیار غیرمعمول است، اما “وایت” ادعا می‌کند که این تونل میزان اصطکاک هوا را تا ۶۹ درصد کاهش می‌دهد. وی ادعا می‌کند که این تونل می‌تواند سرعت این موتورسیکلت را به حداکثر ۴۰۲ کیلومتر در ساعت برساند.

قرار است این موتورسیکلت در سال ۲۰۲۲ آزمایش شود.

به گزارش ایسنا، “وایت” همچنین مکانیک‌های مورد استفاده برای هدایت موتورسیکلت را تغییر داد و از سیستم فرمان هیدرولیک برای کنترل چرخ جلو استفاده کرد. چرخ عقب نیز توسط دو موتور الکتریکی ۳۰ کیلوواتی تامین نیرو می‌شود. بسته باتری در زیر تونل هوا قرار دارد و ظرفیت آن ۱۵ کیلووات ساعت است.

“وایت” این فناوری را در سطح جهانی ثبت اختراع کرده است و هدف آن این است که این مفهوم را در آینده به تولید انبوه برساند.

در هر حال به نظر می‌رسد آینده موتورسیکلت‌های برقی امیدوار کننده و مهیج است.

روی خط خبر

  • زاکانی: بهشت زهرا باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود
  • فرمانده هوانیروز ارتش: اسرائیل بداند اگر دست از پا خطا کند در کسری از زمان روی سرشان خراب خواهیم شد
  • رایزنی انگلیس و روسیه درباره ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات وین
  • سربازان غایب نمی‌توانند از امریه استفاده کنند
  • شمار واکسن‌های وارداتی از ۶۵ میلیون دوز گذشت
  • الیزابت تراس: انگلیس بر موضوع آزادی نازنین زاغری پافشاری خواهد کرد
  • «سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی شد
  • امیرعبداللهیان: موضوع برجام، هسته‌ای است
  • اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در خصوص کارت هوشمند واکسن
  • شرایط جدید رجیستری اعلام شد
  • واکسیناسیون افراد بالای ۱۵ سال آغاز شد
  • اولیانوف: روسیه قاطعانه مسائل منطقه در مذاکرات برجام را رد کرده است
  • شکایت زندانبانان و زندانیان از سپیده قلیان
  • دیدار دیپلمات‌‌‌های ایران و عربستان و اتحادیه اروپا
  • نهایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان
  • آشنایی کامل با کولر گازی اجنرال
  • محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شد
  • مدت آموزشی سربازی به شش هفته افزایش یافت
  • فرهاد مجیدی از فعالیت فوتبالی محروم شد
  • بازداشت عامل ذبح و توزیع گوشت الاغ و اسب در تهران/تصاویر
  • اسامی‌برندگان طرح امید رفاه مشخص شدند
  • ۲ استاندار جدید انتخاب شدند
  • زمان پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری اعلام شد
  • وضعیت سبد سهام عدالت در ۳۱ شهریور ماه
  • سازمان ثبت اسناد: بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد
  • حواشی گرانی کره /مصرف‌کننده داخلی توان خرید ندارد، قرار است صادر شود!
  • انتقاد تند میرسلیم از دولت روحانی
  • آتش‌سوزی گسترده در کارگاهی در خیابان قزوین
  • زلزله شمال ترکیه را لرزاند
  • بومی‌سازی تکنولوژی5G در شرکت سداد
  • 16 شهریور- حامد