بانکداری انرژی بیشتری نسبت به ارز دیجیتال مصرف می کند/ کسب نتایجی عجیب

    کد خبر :918463

یک گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط Michel Khazzaka، مهندس، رمزنگار و مشاور فناوری اطلاعات، محاسبه کرد که پرداخت‌های بیت کوین «میلیون برابر کارآمدتر» از سیستم مالی قدیمی «سنتی» است. علاوه بر این، بخش بانکی “56 برابر بیشتر از بیت کوین انرژی مصرف می‌کند.”

بازتاب- این گزارش نزدیک به چهار سال تحقیق را گرد هم می‌آورد و یک محاسبه جدید برای تخمین مصرف انرژی اثبات کار بیت کوین پیشنهاد می‌کند. Michel Khazzaka در مصاحبه‌ای به کوین تلگراف بیان کرد:

بیت کوین لایتنینگ و بیت کوین به طور کلی راه حل‌های تکنولوژیکی بسیار عالی و موثری هستند که شایسته استفاده در مقیاس بزرگ هستند. این اختراع به اندازه کافی مبتکرانه، کارآمد و قدرتمند است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

Hazzaka که در اواخر سال 2021 شرکت مشاوره پرداخت Valuechain را تأسیس کرد، جایگزینی برای برآوردهای انرژی ارائه شده توسط شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) ارائه را ارائه داد. این شاخص که اغلب توسط نشریات مختلف ذکر می‌شود، تخمین می‌زند که بیت کوین تقریباً 122 تراوات ساعت در سال مصرف دارد.

این فرد با در نظر گرفتن میانگین طول عمر ماشین‌های استخراج ارز دیجیتال و همچنین سرعت ایجاد مواد جدید فناوری اطلاعات، پیشنهاد می‌کند که بیت کوین 88.95 تراوات ساعت در سال مصرف کرده که بسیار کمتر از تخمین کمبریج است.

Hazzaka که یک متخصص پرداخت است و در سال 2003 پایان نامه‌ای در مورد ارزهای دیجیتال نوشت و بیت کوین را در سال 2011 به عموم مردم معرفی کرد، همچنین در حال مطالعه بخش بانکی زیر ذره بین است تا به طور موثر این دو سیستم پولی را با هم مقایسه کند. هازاکا اظهار داشت که او “واقعاً همه جنبه‌های بخش بانکی را دست کم می‌گیرد”.

به هر حال، با در نظر گرفتن خلق پول، حمل و نقل پول، مصرف انرژی توسط زیرساخت‌های فیزیکی بانکی و غیره، او به عدد 4981 تراوات ساعت می‌رسد. در مجموع 5000 تراوات ساعت توسط بخش “پرداخت‌های کلاسیک” هر سال مصرف می‌شود. بنابراین، بانکداری 56 برابر بیشتر از بیت کوین انرژی مصرف می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید