باند کلاهبرداری اسکیمری 60 میلیاردی در مازندران زمین‌گیر شد

    کد خبر :875549
باند کلاهبرداری اسکیمری 60 میلیاردی در مازندران زمین‌گیر شد

سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاه‌برداران به‌وسیله «دستگاه اسکیمر» کپی‌برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیداکرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر دریکی از نانوایی‌های استان، اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین‌باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف، درنهایت برای خرید لوازم‌خانگی به یکی از فروشگاه لوازم‌خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال آن‌ها جمع‌آوری شد.

سرهنگ‌ خورشاد بابیان اینکه متهم به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که 141 عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن‌ها لوازم‌خانگی خرید کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مالباختگان را 60 میلیارد ریال برآورد کردند که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شهروندان خواست: هنگام خرید باکارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید و فروشنده موظف است که دستگاه کارت‌خوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ‌ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید