باند‌ قاچاق سلاح و مهمات در مرز‌های کشور منهدم شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۵۲
    کد خبر :950917
باند‌ قاچاق سلاح و مهمات در مرز‌های کشور منهدم شد

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف ۴۴ قبضه سلاح جنگی و شکاری توسط مرزبانان غیور در مرز‌های استان خوزستان و آذربایجان غربی خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی دشت آزادگان با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) طی یک اقدام اطلاعاتی با استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی تحرکات منطقه و محل تردد قاچاقچیان را شناسایی و بلافاصله با اجرای یک عملیات برنامه ریزی شده و کمین هدفمند موجب غافلگیری آنان شدند.

وی افزود: قاچاقچیان قبل از ورود به کشور با رویت مرزبانان وارد یک درگیری مسلحانه سنگین با آنان شدند و سپس با توجه به برتری آتش سنگین و پرحجم مقتدرانه مرزبانان، قاچاقچیان با رها کردن بار خود به سمت نیزار‌ها و نخلستان‌های کشور مقابل گریختند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ادامه داد: پس از پایان درگیری ماموران با تامین مناسب در جست و جو و پایش منطقه، ۳۰ قبضه سلاح جنگی از نوع کلت کمری به همراه ۶۰ تیغه خشاب را کشف کردند.

سردار گودرزی همچنین از موفقیت مرزبانان هنگ مرزی ارومیه در کشف سلاح و مهمات شکاری خبر داد و گفت: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق سلاح جنگی به داخل کشور مطلع شدند و بلافاصله با تشدید اقدامات کنترلی توانستند ضمن دستگیری ۳ قاچاقچی و توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۱۴ قبضه سلاح شکاری را کشف کنند.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: اشرار، سوداگران مرگ، قاچاقچیان سلاح و مهمات و تمامی سودجویانی که برای کسب منفعت نامشروع قصد تجاوز به حریم امنیتی مرز‌های کشورمان را دارند بایستی بدانند که مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند و مقتدرانه با هرگونه تحرک و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید