باقری: مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها از سر گرفته خواهد شد

  • سیاسی
  • جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹
    کد خبر :856994
باقری: مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها از سر گرفته خواهد شد

معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

علی باقری که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسی، شامگاه پنجشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد افزود : قرار است روز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیرامورخارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه و نیز میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا درباره ساز و کارهای از سرگیری مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران رایزنی کنیم.

معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان که پس از سفر به بروکسل و گفتگو با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به روسیه سفر کرده است ، دیدار با سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه و میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا را مهم ارزیابی و تاکید کرد: براساس توافق به دست آمده، گفت‌وگوهای جدید از حدود یک‌ماه دیگر دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی در گفت‌وگو با صداوسیما افزود : رایزنی درباره وضعیت مناسبات ایران و روسیه و نیز آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سرفصل های مورد گفتگو با طرف‌های روس خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیش از ترک بروکسل نیز در دیدار با دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک درباره مذاکرات برجامی و مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، افغانستان و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

باقری در توئیتر نوشته بود: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.

وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در همین حال اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه با آقای ‌مورا در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

این نخستین سفر کاری علی باقری به عنوان معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران به روسیه است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید