بازیافت ضایعات برنج

    کد خبر :980773

ضایعات برنج چگونه بازیافت می شود؟

بازیافت ضایعات برنج یکی ضایعات هایی است که از طریق بازیافت آن می توان کمک زیادی به پاکیزگی محیط زیست و همچنین جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای نمود جهت فروش ضایعات برنج خود میتوانید با خریدار ضایعات در تهران یعنی آرمین ضایعات تماس بگیرید. در زمان خرید ضایعات های فلزی، متوجه خواهید شد که بخش عظیمی از این دورریختنی ها را فلز برنج تشکیل می دهد. با جداسازی و تفکیک آن ها و در نتیجه بازیافت این فلزات می توانید هزینه کسب درآمد مناسبی داشته باشید. برنج خاصیت مغناطیسی داشته و به همین دلیل به راحتی قابل جدا کردن می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که فلز برنج در طی مراحل بازیافت خواص خود را از دست نمی دهد. یکی از ویژگی های بارز این فلز انعطاف پذیری و چکش خواری بالای آن می باشد.

ضایعات برنج

رنگ ضایعات برنج معمولا قرمز، نقره ای یا زرد می باشد. تفاوت این رنگ ها در مقدار آلیاژ مصرف شده در آن می باشد. از فلز برنج در محصولات مختلفی مانند ساخت سینک ظرفشویی، شیرآلات، کابل برق، بدنه رادیاتورها، تجهیزات دریایی، کلید و پریز، لامپ و غیره استفاده می گردد. آلیاژهایی که در ساخت این فلز مصرف می شوند شامل، آرسنیک، مس و روی می باشد. به عنوان مثال هرچه آلیاژ مس آن بیشتر باشد محصول نهایی فلز برنج رنگ قرمز تری خواهد داشت. به دلیل گستردگی موارد استفاده این فلز می توان گفت که ضایعات آن نیز به نسبت زیاد می باشد. با توجه به اینکه در ترکیبات تولیدی برنج از فلزهایی مانند آلومینیوم، روی، مس، سرب و غیره استفاده شده است، از طریق بازیافت این فلز می توان به سایر فلزات نیز دست پیدا کرد.

مراحل بازیافت ضایعات برنج

مراحل بازیافت فلز برنج به شرح زیر می باشد:

مرحله جمع آوری قراضه های برنجی

در این مرحله دور ریختنی های برنجی از کارگاه ها، منازل و کارخانجات جمع آوری شده و به انبار مخصوص منتقل می شوند.

مرحله طبقه بندی قراضه های برنجی

مهم ترین مرحله در طی بازیافت، مرحله طبقه بندی دورریختنی ها می باشد. در این قسمت ضایعات جمع آوری شده تفکیک گردیده و نوع فلزی و غیرفلزی آن از هم جدا می شوند. این مورد در نظم انبار و مدیریت فضای آن بسیار اهمیت دارد. مدیریت درست و بهینه انبار ضایعات می تواند به کسب درآمد بیشتر نیز کمک نماید. این طبقه بندی هم به صورت دستی و هم به صورت مکانیزه قابل اجرا می باشد.

عوامل مهم در بازیافت ضایعات برنج کدام است؟

مرحله خرد کردن و پردازش برنج

همانطور که از نام این مرحله پیدا است، برنج خرد شده و سپس پردازش می گردد. پردازش برنج به معنای ذوب کردن آن می باشد.

مرحله ذوب کردن قراضه های برنجی

پس از پردازش برنج، نوبت به ذوب کردن قراضه های برنجی می رسد. ضایعات وارد کوره های مخصوص شده و برای ذوب شدن آماده می شوند. توجه داشته باشید که هر نوع قراضه فلزی کوره مخصوصی برای ذوب شدن دارد. دلیل این امر داشتن درجه حرارت و نقطه ذوب متفاوت در هر فلز می باشد.

مرحله تصفیه

قراضه های برنجی در این مرحله تصفیه شده و خالص سازی می شوند. تصفیه به روش برقکافت صورت می گیرد.

مرحله خنک کردن و حمل

در مرحله آخر، مواد به دست آمده را برای خنک کردن در قالب ها می ریزند. این قالب های برنجی به عنوان مواد اولیه به کارخانه ها و صنایع تولیدی تحویل داده می شوند.

نتیجه گیری:

بازیافت ضایعات برنج از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.  این فلز می تواند در مقابل ضربه و خوردگی استحکام زیادی از خود نشان دهد. یکی دیگر از مزیت های فلز برنج ایمن بودن آن می باشد. یکی از کاربرد های برنج استفاده از آن در تولید کمربند های ایمنی می باشد. همانطور که می دانید کمربند ایمنی وسیله ای برای ایمنی سرنشینان خودرو می باشد. فلز برنج دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و به همین دلیل در تولید شیرآلات مخصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی کاربرد فراوان دارد. این خاصیت مانع جذب میکروب روی سطح شیرآلات می شود. به سبب چکش خواری و انعطاف پذیری بالای این فلز می توان آن را به اشکال گوناگون و فرم های دلخواه تبدیل نمود. فلز برنج قابلیت رسانایی بالایی داشته و به همین دلیل در بسیاری از صنایع کاربرد فراوان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید