بازهم حادثه برای کارگزاران مخابرات روستایی

  • حوادث
  • یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۱۱
    کد خبر :863665
بازهم حادثه برای کارگزاران مخابرات روستایی

مجید حسنکی (نماینده جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور) در گفتگو با ایلنا گفت: متاسفانه هفته قبل، یکی دیگر از همکاران ما در اثر رفتن روی تیر فلزی ۹ متری برای کابل‌کشی، از تیر پایین افتاده و دچار حادثه شد. این کارگزار، شاغل در باغ معروف از توابع تبریز است. او چند روز پیش از تیر سقوط کرد؛ کمرش به کلی آسیب دید و در بیمارستان زیر تیغ جراحی قرار گرفت.

وی افزود: مخابرات و مسئولان آن، تا چه زمانی می‌خواهند بین پرسنل دایم شهری و پرسنل دایم روستایی تبعیض قایل شوند؛ واقعا هر هفته از همکاران مخابرات روستایی در سراسر کشور، دچار حوادث این چنینی می‌شوند؛ چرا مخابرات برای این همکاران، هم از لحاظ حقوق و هم از لحاظ سختی کار و ایمنی کار و حق لباس و آیتم‌های رفاهی، کم کاری و اهمال می‌کند؟!

به گفته حسنکی، کارگزاران این تبعیض را از چشم دولت و مجلس و به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیسیون صنعت و معدن می‌دانند که مخابرات را مجاب به اجرای قانون نمی‌کنند!

او اضافه می‌کند: چطور می‌شود در یک کارگاه، دو نوع نیروی دایم باشد، نیروی دایم شهری با ماهی ۲۰ میلیون به بالا دریافتی که پشت میز نشسته و کار سختش از این اتاق به آن اتاق رفتن است و نیروی دائم روستایی که کلیه کارهای مرکز روستایی را از صفر تا صد خودش انجام می‌دهد و از هیچگونه مزایایی برخوردار نیست!

حسنکی به عنوان نماینده شش هزار کارگزار روستایی می‌گوید: انتظار داریم تا پایان ماه جاری یا ماه بعد، تمام این تبعیضات از میان برداشته شود و حقوق و مزایای دریافتی و همچنین شرایط شغلی نیروهای دائم روستایی و شهری مخابرات، یکسان‌سازی و هماهنگ کردد. چراکه سالهاست ما در روستا همانند دیگر کارکنان دولت مثل بهورز و معلمان روستایی، خدمات‌رسانی می‌کنیم ولی متاسفانه هم دولت و هم مجلس و هم مسئولین مخابرات مارا رها کرده‌اند و هیچ یاری دهنده‌ای نداریم؛ گویا ما چند هزار نفر را به کلی فراموش کرده‌اند؛ فیش‌های حقوقی ما حی و حاضر است؛ هر مرجعی که ادعای عدالت دارد، می‌تواند دریافتی‌ها را مقایسه کند؛ اینهمه حادثه شغلی و فقدان ایمنی نیز یک وجه دردناک دیگر این قضیه است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید