بازدید وزیر کشور لبنان از محموله ۲۰ تنی توقیف شده نیترات آمونیوم

    کد خبر :846591
بازدید وزیر کشور لبنان از محموله ۲۰ تنی توقیف شده نیترات آمونیوم

«بسام المولوی» وزیر کشور لبنان از جزئیات محموله توقیف شده پس از انتقال از بعلبک به دشت بدنایل آگاه شد.

او پس از بازرسی محموله مصادره شده، تاکید کرد: پس از اینکه صبح امروز، از انتقال ۲۰ تن ماده نیترات آمونیوم از بعلبک به بدنایل مطلع شدیم اقدام به بازدید میدانی کردیم. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر بسیار پیگیر این مساله است. نیرو‌های امنیتی این محموله ۲۰ تنی را به منطقه امن‌تر منتقل کردند.

وزیر کشور لبنان اضافه کرد: من برای پیگیری تحقیقات اینجا هستیم نه برای اعلام کشفیات تحقیقات و هرگز اسامی افراد بازداشت شده را اعلام نخواهم کرد. من اینجا هستم تا بر فعالیت نیرو‌های امنیتی و درایت آن‌ها تاکید کنم. نیرو‌های امنیتی در این شرایط دشوار مالی، لجستیکی، اقتصادی و اجتماعی به حمایت از شهروندان می‌پردازند.

المولوی دستور بررسی و تحقیقات فراگیر و کامل منطقه را که خطری برای جان شهروندان است، صادر کرد.

وی همچنین اضافه کرد: ما باید نهایت تلاش خود را برای انتقال این مواد به مکانی امن‌تر و قرار نگرفتن در معرض حرارت مستقیم یا نور خورشیدن به کار بگیریم تا فاجعه‌ای دیگر رخ ندهد.

وزیر کشور لبنان گفت: این موضوع را با سرلشکر عماد عثمان، مدیر نیرو‌های امنیت داخلی پیگیری می‌کنیم من اینجا آمدم تا بین شهروندان باشم و تحقیقات را برای حفظ جان همه شهروندان از نزدیک پیگیری کنم.

گمانه زنی ها درباره صاحب محموله توقیف شده

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، نیترات آمونیوم کشف شده متعلق به فردی به نام «سعدالله الصلح» است.

الصلح در تحقیقات اولیه اعتراف کرده که این محموله را از مزرعه مارون و ابراهیم الصقر در منطقه «ریاق» به دست آورده است.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، نیترات آمونیوم توقیف شده با درصد مازوت بالا و شبیه به همان نیترات آمونیومی است که منجر به انفجار بندر بیروت شد.

از سوی دیگر «جورج الخوری» وکیل مارون الصقر مدعی شده است که موکلش ارتباطی به این موضوع ندارد و از کسانی که مدعی این امر شده‌اند، شکایت می‌کند.

به گزارش صدا و سیما، ابراهیم الصقر وابسته به حزب سعودی آمریکایی قوات اللبنانیه است که حدود سه هفته پیش نیز حدود دو میلیون لیتر بنزین احتکار شده از سوی برادر وی (مارون الصقر) در شهر زحله با تلاش نیرو‌های امنیتی کشف و ضبط شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید