بازداشت دو فرانسوی دیگر در ایران

  • سیاسی
  • شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۳
    کد خبر :952824

وزیرخارجه فرانسه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران اعلام کرد دو فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شدند.«خبرگزاری فرانسه» نوشت، اینک با دستگیری این دو نفر، در مجموع ۷ شهروند فرانسوی در ایران از داشت شده‌اند.

فرانسه همراه با انگلیس روز جمعه بیانیه ضد ایرانی منتشر کردند. در این این بیانیه اظهار شده است: «از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستیم. فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و منطقه را محکوم کرده و به مقابله با آن پایبند هستیم.»

این دو کشور، یعنی انگلیس و فرانسه که خود دارای تسلیحات اتمی هستند در این بیانیه عنوان کردند: «بر تضمین عدم دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تاکید داریم.»

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، که کشورش نقش پلیس بد را در مذاکرات پیشین توافق هسته‌ای و مذاکرات اخیر رفع تحریم‌های ایران در وین برعهده داشته، چندی قبل نیز بار دیگر به تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران پرداخت.

ماکرون در مصاحبه‌ای با شبکه «الحدث» با ادعای اینکه تهدیدهای ایران فراتر از محدوده غرب آسیا گسترش پیدا کرده، گفت باید شیوه مقابله با تهدیدهای ایران در جهان را تغییر دهند.

وی در این مصاحبه که چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست اقلیمی در «شرم الشیخ» انجام گرفت ، ادعا کرد: «برای مقابله با تهدیدات ایران، باید سازماندهی‌شده عمل کنیم.»

بر این اساس، رئیس جمهور فرانسه با گرفتن ژست حمایت از ایرانی‌ها در برابر تحریم‌هایی که هدف اول آنها زندگی و معیشت مردم است، مدعی شد: «باید اطمینان حاصل کنیم که مردم ایران تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگیرند».

پیش از این نیز رئیس جمهور فرانسه پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد تا در زمینه امور دوجانبه و ایران گفت‌وگو کنند.

فرانسه در روزها و هفته‌های اخیر نیز به حمایت از آشوبگران پرداخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید