بازار حیوانات خانگی در ایران؛ از هاسکی ۲میلیونی تا مار ۵۰میلیون تومانی

    کد خبر :666753

اکثر ما داشتن حیوان خانگی را با جوجه‌های رنگی زمان بچگی تجربه کردیم. جوجه‌های ارزان قیمتی که به جز خریدشان، هزینه دیگری نداشتند و البته غالبا زود هم می‌مردند.

 

زندگی انسان در کنار حیوانات از ابتدا گره خورده به هم بود اما به مرور و با گذشت زمان و حتی با وجود تغییر شکل زندگی و کوچک‌تر شدن فضای زندگی، حیوانات اهلی و حتی غیر اهلی جایگاه خودشان را از دست نداده و به زندگی و خانه انسان‌ها نزدیک‌تر شده اند و این علاقه انسان به حیوانات و همزیستی در کنار آنها باعث رونق فراوان بازار رنگ‌ووارنگ فروش حیوانات با انواع و قیمت‌های متنوع شده است.

 

سگ و گربه و پستانداران کوچک، محبوب‌ترین حیوانات خانگی

 

نژادهای سگ‌ها بی شمارند. از شناخته شده ترین نژادهای سگ میتوان به بولداگ، هاسکی، شتیزو تریر، گلدن، لابرادور، باکسر، ژرمن شپرد، چاو چاو، پامرین و … اشاره کرد که جای خودشان را در این سالیان در بین خانواده‌های ایرانی باز کرده و محبوب شده اند.

 

هرچند که خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانات همیشه یکی از بحث‌های طرفداران حقوق حیوانات است و خرید و فروش حیوانات را عاملی برای استفاده سودجویان از حیوانات و وادار کردن آنها به توله کشی می‌دانند، از گرانترین نژادهای سگ می‌توان به پامرین خرسی اشاره کرد که قیمتی بین چهار تا ۳۰ میلیون دارد. قیمت این نژاد وابسته به وزن و اندازه آنهاست و هرچقدر کوچکتر و کم وزن‌تر باشند، قیمت بیشتری دارند.

هاسکی

از یک میلیون به بالا

گلدن

از ۵ میلیون به بالا

پیت بول

از یک میلیون و پانصد به بالا

دالمیشن

از یک میلیون و هشتصد به بالا

گریت دین

از دو میلیون و پانصد به بالا

باکسر

از سه میلیون به بالا

مالینویز

از دو میلیون به بالا

دوبرمن

از دو میلیون به بالا

ژرمن شپرد

از سه میلیون به بالا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید