بارش برف و باران ۵ روزه در برخی مناطق کشور

    کد خبر :980103
بارش برف و باران ۵ روزه در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان هشدار صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

این وضعیت تا روز جمعه در این مناطق ادامه دارد. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در مناطقی از استان یزد، خراسان جنوبی، شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان و شنبه هفته آینده در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش روی می‌دهد.

بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب،غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به شکل برف بوده که با توجه به وزش باد شدید با کولاک برف همراه خواهد بود.

امروز نیز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی به طور محسوسی کاهش می یابد.

امروز دریای خزر و از پنجشنبه تا شنبه خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/12/16

زمان پایان: چهارشنبه 1401/12/17

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/12/16: کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، ارتفاعات در استان های قزوین و زنجان.

چهارشنبه 1401/12/17: کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، زنجان، شرق و شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف و بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی از جمله گاز و برق.

توصیه: اجتناب از سفرهای برون شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل‌ها، در صورت لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه.

 تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید