طبق تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا برای برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده و در سایر مناطق کشور جو آرام همراه با روند افزایش دما حاکم خواهد بود.

با اعلام سازمان هواشناسی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش برف، باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق خواهیم بود  ضمن این که برای غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ابرناکی، بارش پراکنده، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱، در سواحل شمالی از شدت بارش ها کاهش یافته و در شمال غرب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم بود در نوار غربی کشور نیز با کاهش نسبی دما مواجه شده و افزایش وزش باد در کشور عراق موجب خیزش گردوخاک و نفوذ آن به غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

برای امروز خلیج‌فارس و تنگه هرمز و ظرف ۴ روز آتی غرب دریای خزر مواج و متلاطم بوده همچنین تا روز دوشنبه شاهد افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال شرق کشور خواهیم بود.